Foto D. Škomrlj
Prvi car-carrier norveškom Siemu trebao bi biti isporučen koncem 2016. dok su ostali predviđeni za primopredaju u 2017. i 2018. godini. Opet se pokreću programi stipendiranja inženjera brodogradnje
RIJEKA Uljanik grupa potpisala je jučer ugovore za gradnju dva nova broda za prijevoz automobila sa norveškom grupacijom Siem Shipping. Riječ je o brodovima velikog kapaciteta koji će na 13 paluba moći prevoziti 7.000 automobila, a nastavak su serije od tri istovjetna car-carriera koje su Puljani sa istim naručiteljem ugovorili u rujnu prošle godine.
Ovime se sjevernojadranski brodograditelji, a naročito pulski, ponovno vraćaju u segment gradnje car-carriera u kojem su prije desetak godina držali značajan udio na svjetskom tržištu. Brodove za prijevoz automobila, doduše nešto manjeg kapaciteta od 5.000 vozila, radili su prije sedam godina i u »3. maju« za jednu njemačku kompaniju. Radilo se o tri car-carriera za koje su glavni pogonski motori proizvedeni po Wärtsilinoj licenci u riječkim »Motorima i dizalicama« što otvara mogućnost da se ova tvornica također uključi u posao.
Iz Pule ističu kako je riječ o značajnom poslu za cijelu grupu jer, napominju, brodovi će se graditi i na pulskim i na riječkim navozima, ali zasad nisu željeli precizirati kako će se ta serija od pet brodova raspodijeliti kod same izgradnje. Prvi car-carrier Siemu trebao biti isporučen koncem 2016. godine dok su ostali predviđeni za primopredaju u 2017. i 2018. godini.
Knjiga narudžbi cijele Uljanik grupe popela se na ukupno 20 srednje i vrlo složenih brodova, čime su popunili kapacitete do polovice 2018. godine. Taj novi poslovno-proizvodni ciklus, kako ga detektira direktor Uljanikove tvrtke Poslovno-informacijski sustavi Hrvoje Markulinčić, svoj će puni zamah početi poprimati u rujnu ove godine, a u ovom su trenutku u Uljanik grupi intenzivirali i nastojanja u cilju pridobijanja mladih i stručnih kadrova.
Opširnije u tiskanom izdanju