Sporije od očekivanog

Turski brod konačno dotegljen u Trogir

Danko Radaljac

Foto Mario MATANA

Foto Mario MATANA

Ministarstvo je izvjestilo kako će se razlozi kvara i problema broda znati tek poslije očevida koji će se obaviti nakon što se "Haksa" osigura na vezištima u torgirskom brodogradilištu. No, kako se neslužbeno doznaje, najvjerojatniji uzrok ovolikim problemima je zamor materijala broda starog 25 godina



SPLIT “Haksa” je konačno stigao u Trogir! Tegljenje turskog broda »Haksa«, u kojeg je voda počela prodirati u nedjelju ujutro u blizini Palagruže na kraju je ispala puno većom avanturom od očekivane. Naime, najprije je, kako se neslužbeno doznaje, tegljenje išlo sporije od očekivanog, da bi u noći s nedjelje na ponedjeljak u jednom trenutku počelo ponovno prodirati more. 


Kako je priopćilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) u 01.40 sati zaprimila dojavu posade kako se u brod ponovno uljeva more kroz novonastalo oštećenje u brodskoj otplati, nešto ispod razine mora.


Foto Mario MATANA


Foto Mario MATANA





Radilo se o novom oštećenju, odnosno voda nije ulazila kroz prvotno oštećenje, ono koje je sanirano. U tom trenutku je tegljenje, kako se iz splitskih pomorskih krugova doznaje, zaustavljeno te je brodica na mjestu čekala pomoć. Nešto prije pet sati ujutro s dvije brodice Lučke kapetanije Split, koja je odigrala najbitniju ulogu u ovom spašavanju broda koji tone, uz »Haksu« su pristali pripadnici Javne vatrogasne postrojbe Split.


Nakon prekrcaja na brod pod turskom zastavom svojom su opremom odmah krenuli u ispumpavanje strojarnice, u kojoj se ponovno bilo nakupilo mora. Nakon nešto više od tri sata posla voda iz unutrašnjosti broda bila je ispumpana, a i drugo je oštećenje na oplati priručno sanirano. Nakon toga se nastavilo tegljenje broda prema Trogiru.



Ministarstvo je izvjestilo kako će se razlozi kvara i problema broda znati tek poslije očevida koji će se obaviti nakon što se “Haksa” osigura na vezištima u torgirskom brodogradilištu. No, kako se neslužbeno doznaje, najvjerojatniji uzrok ovolikim problemima je zamor materijala broda starog 25 godina. Kako se može doznati, neke od luka na Mediteranu već su ovaj teretnjak stavili na crnu listu, odnosno zabranili su mu uplovljavanja na njihova sidrišta i vezove. Sam brod vozio je oko 3.000 metričkih tona sinter magnezita, metalnog praha magnezija koji se koristi u industriji. Na sreću, nikakvog prodora tereta u more, kao ni goriva, nije bilo.