Hoegh LNG

Traže kadrove: Jedan od najvećih poslodavaca za hrvatske pomorske časnike najavio nova zapošljavanja

Marinko Glavan

Foto M. Glavan

Foto M. Glavan

Uvijek imamo jedan brod otvoren za tržište. Čim imamo ugovore za sve postojeće brodove, naručujemo novi, što znači i da kontinuirano tražimo nove kvalitetne kadrove, kaže zamjenik predsjednika kompanije i direktor menadžmenta flote Gorm Hillgaar

Hoegh LNG jedan je od najvećih poslodavaca za hrvatske pomorske časnike u segmentu prijevoza ukapljenog prirodnog plina, ali i uplinjavanja na brodovima terminalima. U suradnji sa Zorovic Maritime Services, koja traje već više od dva desetljeća, Hoegh LNG trenutno zapošljava gotovo 200 pomorskih časnika iz Hrvatske, a zamjenik predsjednika kompanije i direktor menadžmenta flote Gorm Hillgaar, na nedavnom je skupu Hoeghovih pomoraca u Opatiji najavio i nova zapošljavanja, zbog širenja flote. Pojedini hrvatski pomorci na floti Hoeghovih brodova plove po dvadeset i više godina, što je u dinamičnom svijetu tržišta rada u pomorstvu postao pravi kuriozitet, no Hilgaar, s kojim smo razgovarali u Opatiji, ističe kako je upravo to intencija kompanije. – Na našim brodovima imamo zapovjednike koji su s nama još otkad su bili kadeti. Tako da i oni nas, mislim na menadžment kompanije, poznaju vrlo dobro, kao i mi njih, te svi činimo jedan tim – ističe Hillgaar. Dodaje kako je za Hoegh LNG blizak odnos sa zaposlenicima od presudne važnosti. – Želimo održavati bliski kontakt s našim ljudima. Zbog toga barem jednom godišnje organiziramo ovakve skupove, kao i zbog toga da im damo informacije o tome što se događa unutar kompanije i na tržištu, te u kom pravcu idemo. Ali jedna od glavnih motivacija je čvršće povezivanje unutar našeg tima. U stvari, ovo je nešto kao obiteljsko okupljanje. Mi poznajemo svakog od ovih ljudi ponaosob i želimo zadržati tu obiteljsku atmosferu i osobni kontakt s pomorcima, iako se flota širi i zapošljavamo nove ljude. Za Hoegh LNG oni nisu samo imena na papiru, mi znamo čovjeka koji stoji iza svakog imena – kaže Hillgaar.

U potrazi za kadrovima




To se vidi i po postotku u kojemu pomorci dugoročno ostaju na brodovima Hoegh LNG-a, a koji je debelo iznad 90 posto. Hilgaar ističe kako je politika kompanije zapošljavati pomorce na početku karijere, kako bi tijekom godina u sustavu Hoegh LNG-a stekli sva potrebna znanja i iskustvo, te se temeljito upoznali s načinom rada i identitetom kompanije, kao i ostalim kolegama s flote i iz menadžmenta, prije nego što preuzmu rukovodeće dužnosti na brodu.



Po pitanju zaštite okoliša, kada je riječ o FSRU brodovima, Gorm ističe kako Hoegh LNG nikada nije imao niti jedan incident na niti jednom od svojih brodova, koji svi posluju pod strogim nadzorom državnih tijela u zemljama u kojima su angažirani.



Velik dio kompanija u svijetu ponaša se suprotno, tražeći na tržištu rada već gotove više časnike, zapovjednike i upravitelje stroja, no u Hoegh LNG-u smatraju da je njihov pristup dugoročno bolji. – Mislim da će naš pristup na kraju pobijediti. Možda ne u kratkom roku, po pitanju troškova i učinkovitosti, ali sam posve siguran da ćemo dugoročno imati više koristi od ovoga što radimo i kako radimo s našim ljudima – kaže Hilgaar. Hoegh je ove godine i službeno postao najveći operater FSRU brodova, plutajućih terminala za uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina, s deset brodova u pogonu i još dva koji uskoro silaze s navoza, što će otvoriti i nova radna mjesta za pomorce iz Hrvatske. – Kontinuirano gradimo takve brodove već dvanaest godina, a sigurno ćemo se i dalje širiti. Naša je politika da uvijek imamo jedan brod otvoren za tržište. Znači, čim imamo ugovore za sve postojeće brodove, naručujemo novi, što znači i da kontinuirano tražimo nove kvalitetne kadrove – objašnjava.

Fleksibilna rješenja




U Hrvatskoj postoje velike dvojbe oko isplativosti LNG-a u usporedbi s plinom »iz cijevi«, kao i debate o gradnji fiksnog ili plutajućeg terminala, no FSRU brodovi, ističe Hillgaar, nude vrlo učinkovita, i što je vrlo važno, fleksibilna rješenja.



U radu opatijskog skupa sudjelovalo je devedesetak pomoraca iz Hrvatske, zaposlenika Hoegh LNG-a, među kojima su bili i električar Nenad Fabijanić, s najduljim stažem od čak trideset godina na Hoegh-ovoj floti, te Vilim Filipas, upravitelj stroja koji je na Hoegh LNG-u već dvadeset godina. – Vrlo malo pomoraca, jednom kada se zaposli na ovoj kompaniji, traži drugi posao. Niz je razloga, od vrlo dobrih primanja, s cjelogodišnjim ugovorom, zdravstvenim osiguranjem koje pokriva i članove obitelji, kratkim rotacijama na brodu, pri čemu godinu dana unaprijed znaš kad ideš na brod i kad se vraćaš, pa možeš planirati život, i tako redom. Ali iznimno je važan i odnos kompanije prema ljudima. Svi smo skoro kao familija, svi se međusobno poznajemo, a kompanija nas poštuje i zato nije ni čudo da smo tu već tolike silne godine – objašnjavaju nam pomorci.


– Takav terminal nudi znatno brži početak proizvodnje u usporedbi s gradnjom fiksnog LNG terminala, kao i niže troškove. Jednako tako, brod, za razliku od kopnenog terminala, u slučaju da padnu potrebe tržišta za plinom, može raditi i kao običan LNG tanker na svjetskom tržištu, a može se, u konačnici i premjestiti na drugu lokaciju te tamo nastaviti raditi kao LNG terminal. Moguće je i kombinirano korištenje, u kojemu brod jedan dio godine služi kao terminal, a ostatak kao tanker. Važno je, naravno, pravilno kapacitirati FSRU u skladu s potrebama tržišta, kako bi on bio maksimalno učinkovit. U našoj floti imamo FSRU-e vrlo različitih kapaciteta skladištenja i proizvodnje, prilagođenih različitim potrebama tržišta – kaže Hillgaar.Na pitanje je li Hoegh LNG i dalje zainteresiran za projekt plutajućeg LNG terminala na Krku, s obzirom na brojne odgode i promjene uvjeta natječaja – odgovara potvrdno.– Uvijek smo zainteresirani za sve slične projekte. Dugo smo u ovom biznisu i uvijek tražimo prilike za nove iskorake, kaže Hillgaar, dodajući kako je FSRU segment u stalnom rastu, diljem svijeta, te se koncept plutajućeg terminala, upravo zbog fleksibilnosti i veće isplativosti, sve češće koristi umjesto klasičnih, fiksnih LNG terminala.