Tako daleka, a tako lijepa

The Romantic in Croatia: romantični show zaludio korejske turiste Hrvatskom

Alenka Juričić Bukarica

Romantična potraga petero mladih Korejki i Korejaca za ljubavlju u više hrvatskih destinacija postala je odlična reklama za hrvatski  turizam



Je li turistička Hrvatska ušla na južnokorejsko tržište silovito kako je glazbenik Psy s hitom Gangnam Style pokorio svijet, realno nije, no da se u ovoj dalekoistočnoj zemlji budi interes za dolaskom u hrvatske destinacije, činjenica je. Razlog tome je, kako navodi portal Croatia week, to što je po Hrvatskoj sniman izrazito popularan reality show »The Romantic in Croatia« kojig su producirali kreatori prvog južnokorejskog realityja 2 Days & 1 Night prikazivanog na tvN-u. Romantična potraga petero mladih Korejki i Korejaca za ljubavlju u više hrvatskih destinacija tako je postala odlična reklama za hrvatski  turizam. Emisija je snimana na više lokacija pa se tijekom desetodnevnog putovanja Hrvatskom tako obišlo Zagreb, Plitvice, Dubrovnik i Split. 



Samo ove godine hrvatski turistički aduti našli su se u nekoliko poznatih emisija pa je tako tijekom ljeta prikazan gastro putopis enfante terriblea gastronomije Anthonyja Bourdaina »No reservations« koju je snimao u Hrvatskoj. Isto tako, dubrovačke  lokacije bile su izvrsna kulisa za snimanje povijesne serije HBO-a Game of Thrones, a tu je snimana emisija Man, Woman, Wild Discovery Channela. Sve u svemu, izvrsna reklama »bez po muke« kao što je, primjerice, bio i britanski princ Harry koji je svojim izlaskom u Hvaru ovu destinaciju doveo na naslovnice svih mogućih britanskih tabloida pa i šire.





U realityju su angažirane korejske zvijezde poput Lee Seung Gija kojeg su u svojoj zemlji proglašavali za najromantičnijeg muškog izvođača ili celebrityja čiji je glas najtraženiji za navigacijske sustave. Prvu sezonu Romantica mnogi su opisali kao mnogo sofisticiraniju verziju sličnog američkog showa Bachelorette koji je prikazivan i u Hrvatskoj. Sam producent Lee Myung Han o Hrvatskoj je kazao kako je vidio puno lijepih mjesta, međutim nikad takva kakva su u Hrvatskoj u kojoj je, kamo god je okrenuo kameru, imao krasan kadar. 


O interesu korejskih, ali i općenito dalekoistočnih turista za Hrvatsku, u japanskom uredu Hrvatske turističke zajednice (HTZ) naveli su kako se Hrvatska ove godine četvrti put predstavila na najvećem korejskom turističkom sajmu KOTFA World Travel Fair u Seoulu. Prvi put ondje se predstavila i Turistička zajednica Zagreba te osvojila nagradu The Best Tourism Publicity Award za najbolji sajamski nastup. 


– U usporedbi s prethodnim godinama primjećuje se povećanje broja korejskih turista kao i znanja koje korejski gosti imaju o hrvatskim odredištima, kazao je Eduard Tripković Katayama, direktor predstavništva HTZ-a u Tokyju. 


Zanimljivo je kako je nastup rezultirao i konkretnim poslovima, naime, ugovoreni su novi čarteri na liniji Seoul – Zagreb kojih je već do ljeta bilo šest. To je nastavak suradnje koja je započela prije tri godine. Prvi čarter avioprijevoznika Korean Air stigao je u Zagreb 2010., i to u organizaciji korejske agencije KAL tours i Hanjin Travela.