Martin Sorrell

Svjetski biznismen na Danima komunikacija u Rovinju: ‘Danas vidim možda 4-5 pravih lidera u svijetu’

Tihana Tomičić

Foto Tihana Tomičić

Foto Tihana Tomičić

Radio sam puno kampanja, a najproblematičnije je kad je riječ o koalicijama sa slabim liderima, ocijenio je Sorrell



ROVINJ – Na Danima komunikacija u Rovinju gostovao je Martin Sorrell, osnivač jedne od najvećih svjetskih oglašivačkih i PR tvrtki, WPP-a, kojega je Time 100 proglasio jednom od najutjecajnijih osoba u svijetu.


Govorio je o stanju u industriji, ali i analizirao neke globalne trendove u biznisu i komunikacijama, rekavši među ostalim kako je utjecaj socijalnih mreža danas postao gotovo dominanatan u poslovanju srednjih i manjih tvrtki. Dobar dio gospodarstva danas ovisi o tim mrežama, njegova je ocjena. Google, Facebook i drugi veliki sustavi, pak, drže sa svojim enormnim prometom na sebi većinu globalne ekonomije, ali oslanjanje na samo četiri-pet takvih giganata moglo bi postati prijetnjom za golobalnu ekonomiju, jer previše biznisa ovisi o svega nekoliko, makar jakih, tvrtki, ocijenio je.


Sorrell je komentirao i Brexit, rekavši kako će britanska vlada, ako Britanija napusti EU, morati svoje poslovanje okrenuti “trećim” državama – ne više prema EU, nego Brazilu, Kini, Indiji i drugim državama. Morat ćemo biti maksimalno otvoreni tržištima, smanjivati poreze, biti najbolji domaćini drugom, novom kapitalu, i moliti boga da neki od tih svjetskih giganata-tvrtki nađu Britaniju za svoje sjedište, rekao je Sorell.




Komentirajući vođenje kampanja u politici, smatra da je najvažnije, kao i u biznisu, imati na čelu dobrog lidera. Ja danas vidim možda četiri-pet ljudi u svijetu koju se mogu nazvati pravim liderima, a bez toga sustavi ne funkcioniraju. Radio sam puno kampanja, a najproblematičnije je kad je riječ o koalicijama sa slabim liderima, ocijenio je Sorrell.



Sir Martin Sorrell karijeru je započeo prije više od trideset godina preuzimanjem male britanske tvrtke za proizvodnju žičanih košarica za dućane zvane Wire and Plastic Products i od nje stvorio multinacionalnog marketinškog giganta, tvrtku WPP koja je brojčano i po prihodu najveća na svijetu s više od 3000 ureda u 112 zemalja.


Kraljica Elizabeta proglasila ga je vitezom 2000. godine, a danas je WPP vlasnik nekih od najvećih oglašivačkih agencija na svijetu među kojima su Grey, Ogilvy, GroupM, MediaCom, Mindshare, Wavemaker, Kantar i brojne druge. Na čelu tvrtke bio je 33 godine i time postao najdugovječniji te najbolje plaćeni direktor, i to tvrtke koja se nalazi na Financial Times Stock Exchange 100 indexu. Nakon višegodišnjeg uspješnog rada u WPP-u Sorrell je odstupio s mjesta izvršnog direktora i posvetio se novom izazovu i projektu – tvrtki S4 Capital. Upravo s tim iskustvom, upozorio je kako u ovom biznisu i dalje ima mnogo “dinosaura” koji ne razumiju promjene, a promjene se danas događaju meteorskom brzinom.


Tihana TOMIČIĆ