Sudbinski sastanak

Srijeda Dan D za plan restrukturiranja Uljanika

Orjana Antešić

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Nakon ovog sastanka bit će definitivno jasnije da li se zamišljeni plan restrukturiranja pulskih navoza može uopće doraditi ili izmijeniti da bi bio u skladu s primjedbama koje je Europska komisija dostavila na neslužbeno podneseni nacrt tog plana



Nakon nekoliko dana potpunog zatišja, sutra bi se u Ministarstvu gospodarstva trebao održati sastanak na kojem će Uprava Uljanika prezentirati što je uspjela učiniti sa programom restrukturiranja pulskog brodogradilišta.


Nakon ovog sastanka bit će definitivno jasnije da li se zamišljeni plan restrukturiranja pulskih navoza može uopće doraditi ili izmijeniti da bi bio u skladu s primjedbama koje je Europska komisija dostavila na neslužbeno podneseni nacrt tog plana.


Podsjetimo, primjedbe iz Bruxellesa bile su vrlo ozbiljne i zadirale su u samu bit i ”kostur” plana restrukturiranja kojeg je izradio Uljanikov menadžment.Komisiji nije uopće bilo jasno što se restrukturira, da li Uljanik brodogradilište ili cijela grupa koja je također na koljenima.Krajem prošle godine Uljanik brodogradilište imalo je blizu dvije milijarde kuna akumuliranog gubitka dok je u matičnom društvu Uljanik gubitak iznadtemeljnog kapitala blizu 900 milijuna kuna.Komisija je, podsjetimo, rekla i da učešće države u troškovima restrukturiranja ne smije biti više od 50 posto. Nije jasno zašto je Uljanikov menadžment tijekom svih proteklih mjeseci, od početka godine ustrajavao na tome da će državni udio biti 60 posto.Bruxelles je sada definitivno razjasnio da je takav omjer bio bonus i izuzetak kojeg je Hrvatska dobila prilikom svog ulaska u Europsku uniju 2013. godine za ostala tri brodogradilišta – splitski, trogirski i riječki škver.

Kako neslužbeno doznajemo, na ovoj prezentaciji trebao bi biti i ministar financija Zdravko Marić.


U ovom trenutku vrlo je velika opasnost da će kanadski brodovlasnik Algoma raskinuti ugovore za sva četiri broda.Prema dostupnim informacijama, u ovom trenutku još nitko nije obavio drugi krug razgovora sa Kanađanima i, po svemu sudeći, ukoliko se do konca ovog tjedna nešto bitno ne promijeni, Algoma će najvjerojatnije prvog dana listopada raskinuti ugovore.

Ako se to dogodi postavlja se pitanje ima li uopće više smsla bilo kakakav plan restrukturiranja s obzirom da bi otkazivanjem Algominih brodova knjiga narudžbi Uljanika pala na sedam brodova, od kojih su tri u izgradnji, jedan je u vlasništvu ”3. maja”, a preostala tri već je sada krajnje diskutabilno da će se ikada graditi.