Kao zamjenici izglednog budućeg ministra Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Zlatka Komadine spominju se Pavao Komadina i Zdenko Antešić
ZAGREB Uobičajena praksa svih demokratskih zemalja je da nakon promjene vlasti s dužnosti odlaze politički imenovani kadrovi. Hrvatska po tome nije specifičan slučaj, pa bi u narednim mjesecima moglo doći do promjena na stotine radnih mjesta.
Osim novih saborskih zastupnika zemlju tako očekuju smjene stotinjak dužnosnika, bilo da je riječ o državnim tajnicima u ministarstvima čije se funkcije ukidaju ili ravnateljima državnih agencija, zavoda ili fondova.
Zakon o primopredaji vlasti je jasan kada govori da su svi državni tajnici i ravnatelji dužni novoj vladi ponuditi mandate na raspolaganje. O tome ostaju li, ili odlaze, vlada će odlučiti u roku od 60 dana. Istovremeno, ravnatelji u preko 120 uprava po ministarstvima nisu dužni svoje mandate dati na raspolaganje jer nisu dužnosnici, a zakon ih tretira kao državne službenike izabrane na javnim natječajima.
Osim dužnosnika nova vlada mogla bi birati i novih stotinjak nadzornika u tvrtkama u kojima država ima udjele, većinsko ili stopostotno vlasništvo. Oni svoje mandate trebaju dati na raspolaganje 15 dana nakon što nova vlada stupi na dužnost.
Lučka uprava Rijeka Kao zamjena HDZ-ovcu
Jadrolinija Promjena u Jadroliniji izgleda ne bi trebalo biti. U slučaju
Agencija za pomorski linijski obalni promet U pomorskom sektoru vrlo je važna i pozicija ravnatelja Agencije za pomorski linijski obalni promet
Pa kada se sagleda zakonska praksa najave iz Kukuriku koalicije o tome da nakon formiranja nove Vlade odlaze oni koje je politika postavila, ne predstavljaju nikakvu prijetnju. Dakle, predstavnici pobjedničke koalicije govore o nečem što je uobičajena praksa. Međutim, 240 tisuća zaposlenih u javnom sektoru, odnosno prvenstveno državni službenici i namještenici, a njih je nešto više od 60 tisuća, sa strahom dočekuju novu vlast jer se proteklih tjedana govori o otpuštanjima.
Niti to nije neka novost, jer je broj zaposlenih u državnoj upravi trebao biti smanjen za pet posto još prije godinu dana. No, racionalizaciju je trebalo pripremiti na osnovu registra zaposlenih u koji je utrošeno 35 milijuna kuna, ali koji još uvijek nije u funkciji. Sve što se zna jest da je svaki peti zaposleni u državnoj upravi nekome šef. Vlada na odlasku, nakon što racionalizaciju državne uprave nije provela do studenog prošle godine, taj posao odgodila je za studeni ove. No, niti taj rok nije ispoštovan pa je taj posao ostavljen vladi koja dolazi.
Ostavština Božidara Kalmete u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture proći će kroz temeljitu rekonstrukciju i sasvim je izvjesno kako će biti smijenjena velika većina menadžera i čelnika državnih tvrtki i institucija u nadležnosti ovog mega-ministarstva.
O novim kadrovskim rješenjima se malo toga zna, iako su već krenule špekulacije o tome tko bi mogao preuzeti neke od čelnih funkcija u Hrvatskim autocestama, Hrvatskim cestama, Hrvatskim željeznicama, lučkim upravama, itd.
Na kraju dolazi još jedna velika državna tvrtka – Hrvatska pošta na čijem je čelu Robert Jukić, također HDZ-ovac, koji je po mišljenju mnogih odradio sasvim solidan posao u HP-u.
Opširnije u tiskanom izdanju Novog lista, u ponedjeljak 12. prosinca 2011.