Turistički mamac

Slavlje “srebrnih” znatno je napunilo turističke kapacitete Zagreba. No zaradilo se manje nego lani

Jagoda Marić

Na Trgu su bili ljudi s različitih strana svijeta / Foto Davor Kovačević

Na Trgu su bili ljudi s različitih strana svijeta / Foto Davor Kovačević

ne treba smetnuti s uma da su prije tri dana Zagrepčani i njihovi gosti sate i sate proveli na ulici, a ne u kafićima i restoranima. Razlog je to zbog kojeg su brojne trgovine taj dan radile skraćeno ili nisu uopće radile, pa je promet u trgovini na malo bio gotovo 300 milijuna kuna i manji je za četiri posto nego godinu dana ranije



ZAGREB Da je na zagrebačkim trgovima i ulicama nogometnu reprezentaciju Hrvatske dočekalo više od pola milijuna ljudi te da se od 16. lipnja, kad je Hrvatska odigrala svoju prvu utakmicu s Nigerijom više trošilo već su stare vijesti. Iako je u Hrvatskoj trenutno sve više stranih turista zbog ljetovanja pa je zapravo jako teško precizno izmjeriti, što opada na turizma i ljeto, a što na, za Hrvate (dosad) najbolje nogometno prvenstvo, ipak smo potražili brojke o dolascima turista u Zagreb i potrošnji u Hrvatskoj za dane kad se igralo finale i kad je Hrvatska dočekala Vatrene.


Već ranije HGK je isticao da velika sportska natjecanja, a poglavito europska i svjetska prvenstva u nogometu, donesu rast potrošnje oko 10 posto, pa brojke koje ćemo iznijeti netko može pripisati samo Svjetskom prvenstvu, neko rastu turizma, a netko će razmišljati i koliko je na njih utjecao rast cijena, odnosno inflaciji koja je u lipnju iznosila 2,4 posto u odnosu na prošlu godinu. Vjerojatno je riječ o kombinaciji svo troje.


Puno novinara 


U Turističkoj zajednici grada Zagreba tako doznajemo da 15. srpnja kada se igrao finale i 16. srpnja na dan dočeka nogometaša, bilježe porast dolazaka turista od 27 posto i broj noćenja od 25 posto u odnosu na iste dane prošle godine. Kako Zagreb od početka godine bilježi rast u obje kategorije pitali smo u Turističkoj zajednici Grada Zagreba da procijene je li to povezano s dočekom reprezentacije svjetskih viceprvaka.




– Apsolutno! No, nisu samo posjetitelji bili u povećanom broju u Zagrebu, već i mediji i to iz 20 europskih zemalja, ali i iz svijeta tako da možemo reći da je cijeli svijet bio u Zagrebu, a i Zagreb u cijelom svijetu – poručuje direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfeld.


Podatke o potrošnji u te dane otkriva nam Hrvatska gospodarska zajednica i to na osnovu informacija koje su im dostupne iz sustava fiskalizacije. Dostupni podaci kažu da se na dan dočeka, trećeg ponedjeljka u srpnju, u restoranima i kafićima u Zagrebu potrošilo 54,5 milijuna kuna što je dva posto više nego što je to bilo trećeg ponedjeljka u srpnju prošle godine.


Rekordan polufinale 


No, ne treba smetnuti s uma da su prije tri dana Zagrepčani i njihovi gosti sate i sate proveli na ulici, a ne u kafićima i restoranima. Razlog je to zbog kojeg su brojne trgovine taj dan radile skraćeno ili nisu uopće radile, pa je promet u trgovini na malo bio gotovo 300 milijuna kuna i manji je za četiri posto nego godinu dana ranije. U trgovine se očito u ponedjeljak išlo manje nego inače.


Već ranije HGK je objavio je od svih utakmica rekord u potrošnji donijelo polufinale s Engleskom koje se igralo 11 srpnja. Taj dan u trgovinama se potrošilo 312,5 milijuna kuna, što je 3,12 posto više nego godinu dana ranije na isti dan. Bolje su prošli kafići i restorani koji su taj dan imali promet 28,7 milijuna kuna, što je 17 posto više nego lani. Na dan kad se igrala finalna utakmica promet je rastao 13 posto.


Ipak, u Gospodarskoj komori kažu da je najveća bila dva dana prije utakmice, odnosno 9. srpnja kad se u trgovinama potrošilo 328 milijuna kuna, što je čak 63,84 posto više nego godinu dana ranije i što je teško objasniti čak i polufinalnom utakmicom na Svjetskom prvenstvu koju je Hrvatska ponovo igrala nakon 20 godina, ako taj dan mnogi nisu odlučili kupiti i nove televizore i dresove i ostala navijačka obilježja.