Ne odustaju od Sanaderovog projekta

Saborskom rezolucijom Karamarko sili Vladu na gradnju Pelješkog mosta

Irena Frlan Gašparović

HDZ  traži da se prihvaćanjem Rezolucije  Sabor usuglasi i Vladi naloži da poduzme sve kako bi se most izgradio do 2017. godine. Najavljuju da će inzistirati da se Rezolucija što hitnije uvrsti na dnevni red saborskog zasjedanja



ZAGREB Hrvatska demokratska zajednica (HDZ) odlučila je da je za njih Pelješki most jedno od najvažnijih političkih pitanja u zemlji i stoga se, očito, žele pokazati kao snažna oporba upravo inzistirajući na toj temi. Zato je Klub zastupnika HDZ-a, predvođen predsjednikom stranke Tomislavom Karamarkom, u saborsku proceduru uputio prijedlog rezolucije »o načelima prometnog povezivanja Dubrovačko-neretvanske županije u funkciji uspostave ustavnopravne jednakosti svih građana Republike Hrvatske«. Ukratko, rezoluciju u kojoj inzistiraju na izgradnji Pelješkog mosta. 



U HDZ-u ističu da je i ministar Siniša Hajdaš Dončić zapravo već prihvatio dio njihove rezolucije, da se do izgradnje mosta ojača postojeća trajektna linija Ploče – Trpanj. »Ministar prometa namjeravao je ići u izgradnju novih trajektnih pristaništa, ali je nakon razgovora s predstavnicima županije uvidio da je njegov prijedlog nove trajektne linija Brijesta-Komarna bio  prometno neopravdan, financijski neisplativ i ekološki neprihvatljiv, a što je HDZ i ranije upozoravao, zaključuju u HDZ-u.





 HDZ-ovci traže da se, prihvaćanjem tog dokumenta, Sabor usuglasi i Vladi naloži da poduzme sve kako bi se most izgradio do 2017. godine kao jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata. Time bi se dokinuo »povijesni i teritorijalni diskontinuitet Hrvatske« te stvorila pretpostavke za pojačan razvoj poluotoka Pelješca i najjužnijih otoka. Ujedno, to bi, navodi se u tekstu rezolucije, značilo i otklanjanje nejednakosti građana Dubrovačko-neretvanske županije u odnosu na ostatak Hrvatske. Ubrzanom realizacijom projekta, navode u HDZ-u, Vlada treba uspostaviti novu političku platformu za pregovore s BiH o korištenju luke Ploče i definiranje buduće trase autoceste prema Dubrovniku.  


– Hrvatska demokratska zajednica je  spomenutu Rezoluciju uputila u saborsku proceduru s ciljem da se stranke Kukuriku koalicije upozori na problem prometne izoliranosti juga države, odnosno na problem teritorijalnog diskontinuiteta Republike Hrvatske koji će svoju pravu dimenziju dobiti ulaskom u schengensku zonu, odgovaraju iz HDZ-a na naše pitanje zašto su pitanje Pelješkog mosta podigli na razinu saborske rezolucije. Tvrde i da »Kukuriku Vlada nema ni jedan racionalan razlog  da ne ostvari strateški cilj, a to je povezivanje krajnjeg juga Hrvatske« te da bi Pelješki most »bio pravi stimulans gospodarstvu, omogućilo bi se kretanje roba i pale bi cijene roba koje su u dubrovačkom kraju najviše«. Najavljuju i da će inzistirati da se rezolucija što hitnije uvrsti na dnevni red saborskog zasjedanja. 


Zanimljivo je da je gradnju Pelješkog mosta, koji je bio projekt bivšeg premijera i predsjednika HDZ-a Ive Sanadera, privremeno zaustavila HDZ-ova vlada Jadranke Kosor u kojoj je, kao ministar, sjedio i Karamarko. Bivša premijerka nije željela govoriti o samoj rezoluciji, podsjetivši tek da je gradnja mosta zaustavljena zbog loše gospodarske situacije te nakon ozbiljnih pokušaja da se za projekt priskrbe sredstva iz fondova Europske unije, no to nije uspjelo. Zato je donesena odluka, podsjeća Kosor, da se gradnja zaustavi dok gospodarske prilike, odnosno rast BDP-a ne omogući nastavak projekta. Na naše pitanje o tome, glasnogovornica HDZ-a Silvana Oruč Ivoš odgovara da je bivša vlada smanjila proračunska sredstva i prolongirala rokove izgradnje Pelješkog mosta do 2017.  isključivo zbog velike gospodarske krize i recesije, a time i nedostatka sredstava. 


– Dakle, nije odustala od njegove izgradnje što je slučaj sa Kukuriku vladom koja se u rješavanju problema okreće poprilično skupim, ali ne i trajnim rješenjima, poručuje glasnogovornica.