Konzultacije obiteljskih liječnika i specijalista trebale bi smanjiti i gužve po bolnicama / Foto: Arhiva NL
Tako obiteljski liječnik ne mora plućnog bolesnika kojem se stanje pogorša slati na pregled u bolnicu, već može sam izmjeriti pacijentu kapacitet pluća, a nalaze poslati specijalistu kako bi on odlučio o korigiranju terapije. Isto tako, prije slanja pacijenta na kardiološki pregled, njegov liječnik u dogovoru s kardiologom može odrediti koja mu je pretraga potrebna
ZAGREB » Riječki KBC prva je bolnica u državi koja će primjenom e-savjetovanja skratiti put pacijentu do potrebne zdravstvene usluge. Riječ je o konzultacijama između obiteljskih liječnika i bolničkih specijalista o stanju pojedinog pacijenta, čime se ubrzava obrada, a pacijentu štedi vrijeme provedeno pred liječničkim ordinacijama i bolničkim šalterima.
Pilot-projekt
Tako, na primjer, obiteljski liječnik ne mora plućnog bolesnika kojem se stanje pogorša slati na pregled u bolnicu, već može sam izmjeriti pacijentu kapacitet pluća, a nalaze poslati specijalistu kako bi on odlučio o korigiranju terapije. Isto tako, prije slanja pacijenta na kardiološki pregled, njegov liječnik u dogovoru s kardiologom može odrediti koja mu je pretraga potrebna, koliko je hitna, te pronaći slobodan termin.
E-savjetovanje prošle je godine kao pilot-projekt uspješno provedeno u KB Dubrava, gdje se pokazalo da u roku od deset minuta do deset dana, a u prosjeku za dva dana, obiteljski liječnik dobije specijalističko-konzilijarno mišljenje i preporuke za postupanje s pacijentom kod kojeg je uočio neki ozbiljniji simptom.
Kako ističu u HZZO-u, liječnici međusobno komuniciraju putem posebne A5 uputnice koja nije namijenjena pacijentima, a njihov rad na konzultacijama vrednuje se kroz odgovarajući dijagnostičko-terapijski postupak (DTP). Takvim se postupkom, naglašavaju u HZZO-u, postiže brža komunikacija i za obiteljske i bolničke doktore, a pacijenta se kvalitetno zbrinjava i bez njegovog osobnog angažmana.