Foto D. Kovačević
SDP je tvrtku PBS angažirao, sudeći prema medijskim napisima, koncem prošle godine, a do sada nije bila poznata cijena plaćena za usluge te tvrtke. Podatak o 837.127,5 kuna objavljen je u sklopu izvješća o troškovima kampanje
ZAGREB SDP, odnosno koalicija Hrvatska raste, platili su za sada konzultantske usluge tvrtke Penn, Schoen&Berland Associates (PSB) 837.127,5 kuna. Pridoda li se i PDV koji je plaćen u iznosu od 209.281,9 kuna, trošak konzultantskih usluga tvrtke specijalizirane za komuniciranje s javnošću iznosi 1.046.409,4 kune. Svota od 837.127,5 kuna isplaćena je 28. listopada na račun PSB-a na temelju ugovora broj 2015-1993 od 1. listopada ove godine.
SDP je tvrtku PBS angažirao, sudeći prema medijskim napisima, koncem prošle godine, a do sada nije bila poznata cijena plaćena za usluge te tvrtke. Podatak o 837.127,5 kuna objavljen je u sklopu izvješća o troškovima kampanje koje je SDP, za cijelu koaliciju Hrvatska raste, objavio na svojim internetskim stranicama.
Prikupljene donacije
Navedeni je iznos ravnomjerno podijeljen na deset izbornih jedinica, pa je za svaku izbornu jedinicu prkazan trošak od 83.712,75 kuna. Je li i koliko SDP plaćao usluge toj tvrtci za savjetodavne usluge prije izborne kampanje iz ovog izvješća ne može se iščitati. PSB ima urede u 11 gradova na tri kontinenta, najviše – pet – u Sjedinjenim Američkim Državama, a za ovu je priliku ugovor sklopljen s londonskim uredom tvrtke.
SDP je prije godinu dana angažirao Alexandera Brauna, starijeg potpredsjednika PSB-a, specijaliziranog za političke kampanje. Braun je, kako se navodi na internetskoj stranici PBS-a, savjetodavne usluge davao u 50 kampanja na četiri kontinenta, savjetovao je predsjednike i premijere, uz ostale Tonyja Blaira i Hillary Clinton.
Koalicija predvođena SDP-om do 31. listopada u deset je izbornih jedinica na promdižbu potrošila 10.337.170,02 kune. Najviše u I. izbornoj jedinici – 1.187.142,8 kuna, a najmanje u IV. izbornoj jedinici 915.276,16 kuna. Zakon o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe dopušta trošak od 1,5 milijun kuna po izbornoj jedinici. Prema izvješću dostavljenom Državnom izbornom povjerenstvu koalicija Hrvatska raste prikupila je od donacija od 15. do 31. listopada 32.600 kuna. U istom razdoblju sklopljeni su ugovori za medijsko oglašavanje vrijedni 8.978.882,33 kuna za koje, nakon odbijenog popusta medijskih kuća, treba platiti 5.338.805,76 kuna.
Trošak oglašavanja
Izvješća je na svojim internetskim stranicama objavio i IDS. Ta je stranka potrošila na kampanju 469.407,99 kuna, a najveći dio te svote – 434.446,09 kuna, odnosi se na oglašavanje. HDZ-ova direktorica kampanje Josipa Rimac izjavila je da je ta stranka, odnosno Domoljubna koalicija izvješća predala DIP-u u subotu, kako je i propisano, a izvješća će javno objaviti u zakonskom roku, dakle u ponedjeljak.
DIP-u su stranke i koalicije do subote u ponoć trebale poslati privremena izvješća o donacijama, troškovima kampanje i ostvarenim medijskim popustima u oglašavanju. Budući da su se izvješća mogla slati i poštom, DIP za sada ne raspolaže podatkom o tome je li neka lista zaboravila izvršiti tu zakonsku obvezu, već mora sačekati nekoliko dana, dok ne pristignu sva poslana izvješća.