Opsežna studija

Počela javna rasprava o plutajućem LNG terminalu na Krku

Bojana Mrvoš Pavić

Simulacija budućeg plutajućeg terminala

Simulacija budućeg plutajućeg terminala

Na gotovo 600 stranica, studija obrađuje moguće utjecaje plutajućeg LNG terminala na okoliš te predlaže mjere zaštite. »LNG terminal ima dugu povijest i nije nepoznanica na otoku Krku i Primorsko-goranskoj županiji. O njemu se govorilo u okviru rasprava o kopnenom LNG terminalu



ZAGREB – Jučer je započela javna rasprava o Studiji o utjecaju na okoliš budućeg plutajućeg LNG terminala na Krku, koja će trajati do 28. studenoga, dokad je dokument moguće pregledati u Velikoj vijećnici Općine Omišalj, na adresi Prikešte 13, radnim danom od 9 do 16 sati te u Informativnom centru Grada Rijeke – RI INFO, Korzo 18 b, radnim danom od 8 do 10, i od 14 do 16 sati.


Na gotovo 600 stranica, studija obrađuje moguće utjecaje plutajućeg LNG terminala na okoliš te predlaže mjere zaštite. »LNG terminal ima dugu povijest i nije nepoznanica na otoku Krku i Primorsko-goranskoj županiji. O njemu se govorilo u okviru rasprava o kopnenom LNG terminalu. Kako plutajući LNG terminal ima specifičnosti o kojima do sad nije bilo riječi u Hrvatskoj, pozivam sve zainteresirane da se uključe u javnu raspravu. Želimo pružiti odgovor na sva pitanja koja zanimaju i brinu lokalnu zajednicu, i što je najvažnije, stvoriti preduvjete za realna i zadovoljavajuća rješenja«, izjavio je povodom otvaranja javne rasprave Goran Frančić, direktor LNG-a Hrvatska. Javno izlaganje o studiji bit će održano 15. studenoga u 17 sati u sportskoj dvorani OŠ Omišalj. Građani koji neće moći prisustvovati javnom izlaganju, a žele dati svoje komentare, mogu ih upisati u knjige primjedbi na mjestima javnog uvida, ili ih u pisanom obliku dostaviti na adresu Upravnog odjela za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša, Rijeka, Slogin kula bb, s naznakom Javna rasprava o Studiji o utjecaju na okoliš te na e-adresu [email protected], zaključno s danom završetka javne rasprave. Javnu raspravu će koordinirati i provoditi Upravni odjel za prostorno uređenje i graditeljstvo i zaštitu okoliša Primorsko-goranske županije.


Kako podsjećaju u LNG-u Hrvatska koja vodi projekt, terminal je strateški investicijski projekt Hrvatske i jedan od 195 ključnih energetskih infrastrukturnih projekata Europske unije koji trebaju pomoći u ostvarivanju zajedničkih energetskih i klimatskih ciljeva. Terminal bi trebao omogućiti sigurnost opskrbe zemalja jugoistočne Europe koje većinom ovise samo o jednom dobavnom pravcu – ruskom plinu, zbog čega je uvršten na listu Europske strategije energetske sigurnosti. Vlada RH je pak u lipnju prošle godine donijela odluku o ubrzavanju realizacije projekta i njegovom izvođenju kroz dvije faze – prvo kao plutajući, a zatim kao kopneni terminal. Plutajući terminal služi za prihvat LNG brodova, pretovar plina u spremnike na plutajućem terminalu (brodu), uplinjavanje plina kao vraćanje iz tekućeg u plinovito stanje i njegovu isporuku u plinovode do krajnjih kupaca. Financira se i sredstvima EU-a u ukupnom iznosu od 102,14 milijuna eura, trebao bi proraditi 2020. godine, dok bi kroz desetak godina trebao biti realiziran kopneni terminal