Foto S. Drechsler
Iz tvrtke LNG Hrvatska odgovaraju kako je tarifa na Krku konkurentna u usporedbi s tarifama na LNG terminalima u Europskoj uniji. Dodaju da je riječ o reguliranim, a ne tržišnim tarifama
ZAGREB Preskupe tarife na budućem krčkom LNG terminalu su, barem službeno, razlog zbog kojeg se Mađarska nije javila za zakup plinskih kapaciteta. Mađarski ministar vanjskih poslova Peter Szijjártó u nekoliko je navrata kazao kako je izgradnja terminala na Krku neizvjesna, a hrvatska ponuđena cijena značajno iznad tržišne, odnosno »nerazumna«. Čim Hrvatska kaže razumnu cijenu, Mađarska će moći smanjiti svoju ovisnost o ruskom uvoznom plinu, rekao je ministar za nedavnog susreta s američkim državnim tajnikom Mikeom Pompeom u Budimpešti, prenosi portal energetika-net.
Trošak transporta
Neizvjesnosti oko gradnje terminala, čini se, više nema pa utoliko mađarska odbijenica LNG-u Hrvatska više ne drži vodu. Na pitanje jesu li pak Mađarima ponudili uistinu previsoke, nerazumne cijene na terminalu, iz LNG-a Hrvatska odgovaraju kako tarifa na Krku iznosi 1,39, odnosno 1,25 €/MWh te je »konkurentna u usporedbi s tarifama na LNG terminalima u EU«. Riječ je o, pojašnjavaju, reguliranim, a ne tržišnim tarifama, i donosi ih Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA) u skladu s regulativom na tržištu plina EU-a.
»Visina tarife je u nekoliko navrata iskomunicirana sa svim potencijalnim korisnicima terminala te je tržišno prihvatljiva i konkurentna«, zaključuju u LNG-u Hrvatska. Na pitanje kako komentiraju namjeru Mađarske da preko Slovenije ubuduće dobavlja ukapljeni plin iz Italije, zaobilazeći krčki terminal, odgovaraju kako se projekt plinske interkonekcije Mađarske i Slovenije razvija već deset godina, i nalazi se na listi projekata od zajedničkog interesa EU.
»S obzirom na to da je riječ o međusobnom povezivanju plinske infrastrukture dvije susjedne države, projekt nema direktne veze s LNG terminalom na Krku, i nema utjecaja na mogući zakup LNG terminala na otoku Krku od strane mađarskih kompanija. Mađarske kompanije mogu i danas zakupiti LNG iz Italije s obzirom na direktnu povezanost preko Austrije. Međutim, uzimajući u obzir tarifu LNG terminala u Rovigu koja iznosi oko 4,92 €/MWh i trošak transporta kroz Italiju i Austriju, daleko prihvatljiviji, odnosno konkurentniji je LNG terminal na Krku, koji pored tarife samog terminala, ima trošak transporta samo kroz jednu državu s obzirom na direktnu povezanost hrvatske i mađarske plinske infrastrukture«, odgovaraju.
Razgovori traju