Pala iz - matematike

Otac učenice u Varaždinu prijetio nastavnici da će je ubiti. U toj školi već je došlo do ubojstva profesora

Vanja Vesić

Foto Vjeran Žganec Rogulja / PIXSELL

Foto Vjeran Žganec Rogulja / PIXSELL

Povodom objave nepravomoćne presude Državno odvjetništvo izvijestilo je kako je okrivljeni otac 21. kolovoza u uredu ravnatelja srednje škole ljutit što njegova kći nije položila popravni ispit iz matematike otvoreno rekao profesorici da »takvih koji rade kao ona ima zakopanih na groblju«



ZAGREB Općinski sud u Varaždinu nepravomoćno je proglasio krivim 54-godišnjeg muškarca i oca zbog prijetnje smrću u školi nastavnici koja je njegovu kćer srednjoškolku prije nekoliko mjeseci srušila na popravnom ispitu iz matematike.


Nasilni tata osuđen je uvjetno na sedam mjeseci zatvora a iza rešetaka neće ići ako idućih godinu dana ne ponovi istu ili sličnu prijetnju. Nastavnica matematike iz Graditeljske, prirodoslovne i rudarske škole u Varaždinu ozbiljno je shvatila prijetnje raspamećenog oca. Naime, u lipnju 2001. godine u istoj školi dogodila se nevjerojatna tragedija na koju je pred preplašenom nastavnicom aludirao 54-godišnjak. Zbog problema oko ocjena učenik je pištoljem od roditelja ustrijelio svog profesora a potom sebi oduzeo život. Bila je to dvostruka tragedija koja se urezala u pamćenje tadašnjim učenicima te bivšim i sadašnjim predavačima varaždinske škole i zaprepastila domaću javnost. 


Smrtonosni hitac


Povodom objave nepravomoćne presude Državno odvjetništvo izvijestilo je kako je okrivljeni otac 21. kolovoza u uredu ravnatelja srednje škole ljutit što njegova kći nije položila popravni ispit iz matematike otvoreno rekao profesorici da »takvih koji rade kao ona ima zakopanih na groblju« jasno aludirajući na krvavi zločin pokazujući pritom na školsko dvorište u kojem se dogodilo ubojstvo nastavnika i samoubojstvo učenika. Stravičan čin koji je potresao Hrvatsku dogodio se nakon što je 16-godišnji učenik J. K. ljutit zbog »jedinice« uzeo pištolj iz roditeljske kuće i likvidirao svog profesora zemljopisa Josipa Medvedovića a potom sebi presudio i ispalio drugi smrtonosni hitac.




U sudskom procesu koji je pokrenula, obitelj ubijenog profesora tužila je roditelje učenika i tražila financijsku naknadu štete od nekoliko stotina tisuća kuna smatrajući ih krivima da se sin olako domogao vatrenog oružja. Kako obitelj učenika nije imala novaca, pokrenuta je ovrha njihove preostale imovine, obiteljske kuće. No, ni novac, ni kuća, nisu mogli vratiti ljudske živote. Nasilje u školi dolazi iz kuće a samo splet sretnih ili nesretnih okolnosti mogu utjecati na epilog i razinu ispoljenog nasilja u učionicama. 


Najnoviji slučaj obračuna profesora i učenika u čakovečkoj Tehničkoj školi koji je punio stranice novina samo je ilustrativan primjer krize odgoja u obitelji i izostanaka obostranog poštovanja učenika i predavača. Profesoru strojarstva u Tehničkoj školi Čakovec Franji Dragičeviću umalo je uručen otkaz nakon incidenta s dvojicom učenika koji su ga konstantno provocirali i gađali kredom.


Prekasna reakcija


Slučaj od 4. prosinca koji je izazvao lavinu reakcija u domaćoj javnosti dogodio se u devijantnom razredu odjeljenja za bravare. Profesor strojarstva Franjo Dragičević obračunao se s dvojicom šesnaestogodišnjih učenika. Iako je profesor negirao da je učenike udario, dvojac se požalio da ih nastavnik lupao po glavi, primao za vrat i gurao u ormar svojeg kabineta. No, ono što je činjenica da učenici nisu zadobili nikakve ozljede a ujedno odbili su liječničku pomoć. Utvrđeno je da u 37 godina staža nastavnik nije imao nijedan incident. Sada je dobio opomenu pred otkaz. Iako je posljednjih nekoliko mjeseci više puta upozoravao nadležne na probleme u razredu, valjanih reakcija nije bilo a tek nakon nemilog događaja stigla je prosvjetna inspekcija. Načelnica samostalnog sektora za inspekcijski nadzor pri Ministarstvu obrazovanja Marijana Korazić Ciković konstatirala je da škola nije do kraja iskoristila sve mogućnosti koje su joj bile na raspolaganju niti je kontinuirano provodila mjere koje su propisane zakonom i propisima. Drugim riječima, škola i Ministarstvo reagirali su prekasno ma koliko se incident činio trivijalnim.