Prodaja osobnih automobila porasla

Oporavlja li se tržište automobila? Gospodarskih vozila prodano 70 posto više, građani još suzdržani

Edi Prodan

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Većina novoregistriranih osobnih automobila završava u tvrtkama, kod »običnih« građana manje od 40%,  a veseli veliki porast  prodaje lakih dostavnih vozila što direktno sugerira na oporavak gospodarstva



RIJEKA  Prema izvještaju agencije Promocija plus ovlaštene za praćenje i analizu stanja hrvatskog automobilskog tržišta, u rujnu je ukupno prodano 2.189 novih putničkih automobila što je 9,8 posto više nego lanjskog rujna. Na kumulativnoj razini u devet mjeseci 2015. prodano ih je 28.817 što je također porast od 3,8 posto u odnosu na jednako lanjsko razdoblje.


S obzirom pak da je prodaja automobila jedan od poprilično jasnih pokazatelja kretanja standarda, najavljuju li rujanski rezultati ekonomski oporavak Hrvatske? S obzirom da nema većih flotnih narudžbi od strane Vladinih institucija, može li se govoriti o rastu standarda samih građana? Mada, i ovogodišnje tržište pokazuje da kod »običnih« građana završava manje od 40 posto novih automobila.


– Iako nam treba još nekoliko dana da bismo mogli dobiti precizan uvid u vlasništvo vozila i zaključak o tome raste li prodaja privatnim kupcima ili tvrtkama, mišljenja  smo, prema našim isporukama, da je ovaj porast uzrokovan uglavnom prodajom tvrtkama. Tome smo i sami doprinijeli flotom od 73 Clija Servisera, u prilogu tome ide i činjenica što je za 70 posto porasla prodaja lakih gospodarskih vozila u odnosu na isto razdoblje prošle godine, istaknula nam je Marina Jelinek, direktorica odnosa s javnošću teritorija Adriatic Grupe Renault.




Sličnog je razmišljanja i Robert Špiranec iz tvrtke Mazda Croatia iako ta japanska tvrtka jako rijetko obavlja flotne prodaje automobila.


– Ne smatramo da je 10-ak posto bolji rezultat u rujnu pokazatelj oporavka, jer je na godišnjoj razini kumulativno rast manji od 4 posto, odnosno ukupno tek nešto više od tisuću osobnih vozila u 9 mjeseci. Također, 10 posto na nevelikoj bazi je 200-tinjak vozila, što je zapravo malo. Do takvog skoka – značajnog u postotku, ali malog u volumenu – moglo je doći zbog akumuliranih narudžbi modela koji su tek sad isporučeni, tako da mi i dalje ostajemo konzervativni u prognozama tržišta za 2015. godinu, kao što ne predviđamo neki značajniji rast ni u 2016. godini, istaknuo je Špiranec.


Opširnije u tiskanom izdanju