Moja je obitelj ovog vikenda željela odlučiti kamo ćemo na ljetovanje. Imali smo dvije mogućnosti – Hrvatska ili Grčka. Ali zbog članka o skupom kapučinu i dvostrukom cjeniku u Rovinju odlučili smo se za Grčku jer ne želimo da nas netko vara, napisao je Bernd Wegner iz Berlina, koji tvrdi da su dvostruki cjenici – kazneno djelo
ROVINJ I dalje ne jenjavaju reakcije oko dvostrukog cjenika, za domaće i strane goste, koji je u svom kafiću Roxy bar uveo rovinjski ugostitelj Damir Hubar te je dva kapučina naplatio 76 kuna. Upravo je ta priča završila u javnosti, a vijest su prenijeli i njemački mediji što definitivno ne ide na ruku domaćem turizmu.
Putem e-maila javili su se turisti iz Njemačke nezadovoljni dvostrukim cjenikom iz Rovinja, kako bi nam poručili da upravo zbog toga neće ljetovati u Hrvatskoj – Bernd Wegner iz Berlina odlučio je ljetovanje u Hrvatskoj zamijeniti onim na grčkim otocima.
»Danas sam u njemačkim novinama pročitao da neki hrvatski restorani nude kavu po dva posebna cjenika. Jedan za domaće, a drugi za strane goste, kao u nerazvijenim zemljama. Moja je obitelj ovog vikenda željela odlučiti kamo ćemo na ljetovanje. Imali smo dvije mogućnosti – Hrvatska ili Grčka. Ali zbog ovog članka odlučili smo se za Grčku jer ne želimo da nas netko vara. Za sve države unutar Europske unije vrijedi zakon koji kaže da je zabranjeno imati različite cijene za lokalce i strance. Zato vam zahvaljujem što ste objavili tu vijest. Nadam se da će puno ljudi pročitati ovaj članak i izbjegavati Hrvatsku ubuduće dok se tome ne stane na kraj«, pisao je ovaj ogorčeni njemački turist.
– Nijemci su voljni nešto platiti ako to uistinu toliko i košta. Ne vole da ih netko »nateže« oko cijene usluge ili proizvoda i toga se najviše boje. I sada imaju taj osjećaj za Hrvatsku, odnosno Istru, kazao je svojedobno njemački organizator putovanja Selimir Ognjenović iz Münchena.
To je potvrdio i ovaj čitatelj.
»To što se čini u Hrvatskoj je prevara, dakle kazneno djelo. Ne želimo putovati u zemlje gdje imamo osjećaj da nas netko vara. Ne znamo vrijedi li ta praksa samo za restorane. Moguće da se to događa i na drugim mjestima. To ne znam, ali opreza radi ne putujemo u takve zemlje. U Grčkoj je to realno, to znam iz vlastitog iskustva jer smo već više puta tamo ljetovali, iako u Hrvatskoj dosad nikad nismo bili. Zbog toga smo i razmišljali kamo ćemo putovati«, piše ovaj Berlinčanin.
I sam je svjestan da se takve situacije događaju i u drugim destinacijama u Europskoj uniji.
»U Europskoj uniji takvu situaciju možete doživjeti npr. na Mallorci u Španjolskoj. Tamo za posjet nekoj znamenitosti imate dva cjenika – za Španjolce i za turiste. To je zabranjeno i njihova vlada poduzima nešto oko toga, ali premalo.
Taj smo problem imali krajem 80-tih godina u Burmi, devedesetih u Kini, i sada u Vijetnamu. U Južnoj Africi plaćaju se čak tri različite cijene ulaznice za nacionalne parkove. Ali to je nešto sasvim drugo, iako ljuti. Ali tu se ne radi o zemljama članicama Europske unije«, poručuje ovaj čitatelj koji tvrdi da zna da je dvostruki cjenik zabranjen i u Hrvatskoj. Međutim, očito ga je razljutila sam činjenica da se to usprkos zakonskoj zabrani svejedno radi.