Prema traženim karakteristikama objavljenim u oglasniku Narodnih novina, ravnateljica Lidija Bertović želi Mercedesov ili BMW-ov SUV, eventualno »volvo« ili VW Touareg. Vrijednost vozila sa svim traženim tehničkim karakteristikama penje se i na iznos veći od 600 tisuća kuna
Ni više ni manje, ravnateljica javne ustanove Nacionalni park Plitvička jezera Lidija Bertović samo tri mjeseca nakon što je preuzela funkciju odlučila je da se želi voziti u novom SUV-u, vozilu koje ne smije imati manje od 250 konjskih snaga, kao što ne smije imati ni manje od sedamstupanjskog automatskog mjenjača. Kako se ravnateljica negdje putem, u vožnji tko zna kuda, slučajno ne bi izgubila, desno od upravljača vozila mora se nalaziti integrirani tvornički navigacijski uređaj. Vrijednost takvog uređaja otprilike se procjenjuje na oko 30 tisuća kuna. Prema tehničkim karakteristikama vozila koje se traži za NP Plitvička jezera i ravnateljicu Bertović, međuosovinski razmak mora iznositi najmanje 2800 milimetara, a dužina cijelog vozila ne više od 4.700 milimetara.
Uzimajući u obzir tražene karakteristike vozila koje je Nacionalni park Plitvička jezera jučer objavio u Narodnim novinama, u oglasniku javne nabave, može se zaključiti da se vrh NP Plitvička jezera želi i vozit će se u Mercedesovom ili BMW-ovom SUV-u, iako u obzir možda može doći i »volvo« ili »VW touareg«. Nije isključeno da bi osim u ta luksuzna vozila, ravnateljica Bertović mogla ući i u audi Q5. Dakle, sve najbolji od najboljih SUV-ova.
Samo najbolje
Da se traži tako kvalitetno vozilo, tvrde stručnjaci koje smo konzultirali, sugerira i traženi zakretni moment vozila od najmanje 550 Nm pri 1/min. Takav zakretni moment imaju samo najkvalitetniji SUV-ovi. Sve to Nacionalni park Plitvička jezera koštat će do 400 tisuća kuna kojima treba pridodati PDV i trošarinu. Vrijednost vozila popet će se na koncu možda i preko 600 tisuća kuna.
I dok Milanovićeva Vlada na svakom koraku traži prostor za uštede, dok se unutar ministarstava traže modeli preživljavanja koji nose smanjenje rashoda, ali bez dovođenja u pitanje funkcioniranja sustava, ravnateljica javne ustanove NP Plitvička jezera pokazuje veliku i nepotrebnu rastrošnost. Nsumnjivo se radi o sasvim suprotnom ponašanju od proklamirane štednje i skromnosti svih koji su na bilo koji način vezani uz državu, a NP Plitvička jezera to jesu. Oni koji nemaju posla, onima kojima plaće kasne ili ih ne dobivaju, ili su pak nedovoljne za mjesečno preživljavanje, ovakvu investiciju opravdano mogu smatrati otvorenom provokacijom. U svemu tome nevjerojatna je količina prenemaganja odgovornih u NP Plitvička jezera koji su popisivali tražene tehničke karakteristike vozila među kojima je i elektronski sustav za spriječavanje neželjene promjene voznog traka. U praksi to znači da se automobil zvučno oglašava, najčešće piskutavo, kako bi neopreznog vozača upozorio da je vozilom prešao punu traku ili se prebacio u tuđi smjer kretanja.
Ignoriranje stvarnosti
NP Plitvička jezera i ravnateljica, osim toga, u SUV-u žele imati opciju automatskog isključivanja motora pri mirovanju vozila. No, ima još bizarnosti, poput traženih sjedala u kombinaciji alcantra/koža. Kažu poznavatelji tih materijala da se, pojednostavljeno, radi o kombinaciji glatke i brušene kože! Postavlja se pitanje kome danas, kad Hrvatska bilježi oko 334 tisuće nezaposlenih, može biti važno kakva su sjedala, pišti li auto kada ide suprotnom trakom i gasi li se motor dok vozilo stoji? I da, traži se da prednja sjedala moraju biti sportska, s elektronskom potporom za kralježnicu! Od 54 tehničkih karakteristika vozila još se može izdvojiti kako unutarnje zrcalo mora biti automatski zatamnjivo, a kožni upravljač, po narodski volan, mora imati tri kraka i funkciju izmjena brzina. Naravno, eksplicitno se traži da bude kožni!
Iako smo je jučer pokušali kontaktirati, ravnateljica NP Plitvička jezera Lidija Bertović, koja je iz Parka prirode Žumberak ovog kolovoza dovedena kao direktna akvizicija ministra zaštite okoliša Mihaela Zmajlovića, nije nam se željela javiti. Malo je, kaže njena tajnica, bila po sastancima u svojoj kancelariji pa nam je poručila kako nema vremena za nas. Naravno, prethodno smo joj najavili o čemu želimo pričati. Nekako se čini razumljivim da je izgubila volju za razgovorom kad je shvatila da je želimo pitati je li primjereno u današnje vrijeme naručivati luksuzni SUV s točno određenom veličinom, snagom, volanom i sportskim sjedalima…
Uopće, postavlja se pitanje kuda ravnateljica misli putovati takvim vozilom. Do Zagreba? Za takva putovanja na dispoziciji ima tek dvije i pol godine star Audi 6, i više nego dovoljno kvalitetno vozilo s ne previše pređenih kilometara. Europska pak putovanja uglavnom se obavljaju zračnim putem tako da se može zaključiti da traženo vozilo, dok neki ministri voze predazadnje modele pasata s više od 250 tisuća pređenih kilometara, doista predstavlja nepotreban luksuz i pokazuje kako odgovorni u NP Plitvička jezera ignoriraju hrvatsku stvarnost.