Nagrada

Nautički portal nauCAT: Lijepi tunolovac Fisherman 36 – hrvatski brod godine

Siniša Pavić

Foto fisherman36.com

Foto fisherman36.com



Redakcija nautičkog portala nauCAT i ove je godine, 14-ti put za redom, organizirala izbor najboljih brodova prisutnih na hrvatskom tržištu, pa tik pred otvaranje sajma »Nautika« na Zagrebačkom velesajmu objavila imena pobjednika i podijelila nagrade. Ono najvažnije glasi; u kategoriji hrvatskih proizviđača, pobijedu i laskavu titulu Hrvatski brod godine zaslužio je – Fishermana 36!


Ljepotana je proizvela tvrtka Adria – Mar brodogradnja iz Zagreba. Nagradu je od glavnog urednika portala nauCAT Nenada Juneka, primio Hrvoje Orešković, onaj koji je lijepog tunolovca, zavodljiva retro izgleda zapravo i smislio.


– Fisherman 36 je brod za tzv. Big Game Fishing, ali i za opću razonodu. Trup mu je dugačak 11 metara, preko svega 12.5 metara. Koncipiran je tako da svoju svrhu ispunjava na najadekvatniji način. U tome mu mnogo pomaže IPS pogon koji mu omugućava razne vrste gibanja koja su potrebna u tu svrhu. Brod je aluminijske konstrukcije, što je malo off. Inače se takvi brodovi rade plastični, međutim htjeli smo napravit jedan iskorak u tom smjeru i uspjelo je – kazao je nazočnima Orešković.




Naprijed su kabine za spavanje, tu je prostrani sanitarni čvor i upravljački društveni prostor u nadgrađu, a moguće je upravljati brodom i s otvorenog mosta koji je zaštićen od sunca. U visinu se penje, nekih sedam metara visoko od palube, tzv. tuna tower koji omogućava daljinski pregled situacije na moru. Brod pokreću dva motora od 260 konja, maksimalna brzina mu je 23 čvora.


– Ova nagrada nam govori da je netko prepoznao naš proizvod u toj kategriji i biti će podstrek za daljni rada – kazao je Orešković.


Za sada je tu samo prototipni primjerek, kojem smo na žalost na sajmu mogli vidjeti samo maketu. U tvrtci vjeruju da će ga tržište brzo prepoznati. Adria – Mar brodoogradnja inače radi za vojne potrebe i ovo je bio prvi iskorak ovakve vrste, turističko ribolovni, kako reča Orešković. Plan napraviti, nekoliko komada, od dva do recimo pet. Cijena!?


– Cijena varira. Ovisno o opremi varira od nekih 400, 500 tisuća eura, malo više, ili malo manje. Cijena je stvarno jako ovisna o nivou opreme koji je pak ovisan o želji kupca – reče Orešković.


No, od same cijene, možda je za ozbiljne tunolovce važniji podatak da su se s prototipa već tune lovile i ulovile!


– Odmah nakon što je uspješno ispitan, ulovljena je tuna od 80 kilograma – kazao nam je Orešković.


Što se prodaje tiče, cilja se na tržište zapadne Europe, na dobrostojeću srednju klasu zapadnih Europljana. Amerika je predaleko, ali je zato dizajn broda – za kojeg Orešković, vjeruje da je prije svega donio nagradu – inspiriran jednom američkom serijom brodova iz 50-tih, 60-tih godina. Pače, tu je seriju onomad na Floridi osmislio izvjesni Ryebovich, naše gore list. Ali, naš je ipak poprilično različit o američkih uzora koji, primjerice, uopće nemaju upravljanje iz kabine, samo odozgo, jer im to floridska klima dozvoljava. Trup Fisheramana 36 proizveden je u Zagorju. Onda je tranpsortiran na more, da bi na kraju evo bio na vezu u Bakru.


Glavni urednik nauCAT-a, Nenad Junek istaknuo je kako je specifičnost izbora taj da konačnu odluku o najboljem donose isključivo brodograditelji, svi svjetski koji prodaju svoje brodove na hrvatskom tržištu. I to je jedan od razloga zbog kojih izbor izaziva pažnju svjetskih nautičkih medija i javnosti. Ove godine nominiranih je bilo 27 brodova podjeljenih u tri kategorije i šest grupa. Ono najvažniju nagrada, valja ponoviti, ‘upecao je’ Fishermana 36!