Turistička burza WTM

Naša zemlja hit na sajmu u Londonu: Britanci žele dvostruko više charter letova za Hrvatsku

Biljana Savić

Britansko tržište je među onima koja su najbolje reagirala na novi krovni komunikacijski koncept  »Hrvatska, puna života« / Snimila Biljana SAVIĆ

Britansko tržište je među onima koja su najbolje reagirala na novi krovni komunikacijski koncept »Hrvatska, puna života« / Snimila Biljana SAVIĆ

Napokon se približavamo predratnim brojkama kad su u pitanju britanski turisti. Informacije turoperatora pokazuju kako je rani buking za 2017. vrlo dobro počeo, ističe Ratomir Ivičić



 U Londonu je otvoren Worlt Trade Market (WTM), jedna od najvećih turističkih burzi na svijetu na kojoj se prestavlja dvjestotinjak  zemalja svijeta i pet tisuća izlagača, a očekuje se da će ga u tri dana posjetiti oko 50 tisuća posjetitelja iz svih krajeva svijeta.


Hrvatska turistička ponuda predstavlja se i na ovogodišnjem WTM-u, u snažnoj konkurenciji  ne samo 200 zemalja svijeta, već i nama konkurentnih turističkih destinacija poput Italije, Španjolske i Portugala.


Ni Turci nisu zanemarivi, iako Hrvatska i iduće godine računa na dio turskoga kolača – turista koji će zbog straha od terorizma izbjeći Tursku. Na sajmu ITB Berlin u veljači ove godine Turska je imala impozantan nastup, posvuda su se reklamirali da su uspjeli izboriti dominaciju na sajmu. Sada, U Londonu, njihov je štand skromniji, no predviđanja im baš i nisu skromna.


Jaka konkurencija




Naša novinarska ekipa razgovarala je s glavnim direktorom za promociju i marketing u turskom ministarstvu turizma i zamjenikom turskog ministra turizma  Irfanom Onalom.


 – Vrlo smo optimistični, i to ne govorim napamet. Imamo svoje brojke i plan. Ova je godina bila teška i posebna ne samo za nas, već i za veliku većinu svijeta zbog terorizma, mi smo u Turskoj izgubili 30 posto turista, odnosno 10 milijuna turista, ali već iduće godine vratit ćemo ih šest milijuna – kazao nam je Onal.


Na naše pitanje je li im Hrvatska konkurencija, odgovorio je da je pratio uzlaznu putanju hrvatskog turizma i da to Turskoj odgovara.


 – Čestitam Hrvatskoj, proučavali smo njihov rad i zaista su napravili puno, a to nas veseli jer mislimo da će se njihov uspjeh reflektirati i na Tursku, a ne obrnuto – kazao je Onal i najavio da Turska neće spuštati cijene za iduću godinu.


 –To je ekonomski neprihvatljivo, ne možemo srozavati imidž svog proizvoda, a naši proizvodi i usluge su vrhunske – zaključio je Onal.     


Optimizam se širi i hrvatskim štandom. Direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić rekao je novinarima da su se stvari preokrenule.


 – Dosad smo mi tražili sastanke sa zračnim prijevoznicima, a sad oni traže nas. Danas imam nekoliko sastanaka s avioprijevoznicima iz British Airwaysa, norveškim zračnim kompanijama i još nekim britanskim koje žele udvostručiti broj čarter letova prema Hrvatskoj, osobito to vrijedi za Istru te srednju i južnu Dalmaciju. To znači da smo u fokusu britanskog tržišta koje raste i sad je jače za 26 posto –  kazao je Ivičić.



Hrvatska svoju ponudu ove godine predstavlja na štandu većem nego lani,  veličine 261 četvorni metar,  na kojem je 26 suizlagača. Velik interes suizlagača jasno ukazuje na važnost britanskog tržišta s kojeg je Hrvatska u prvih deset mjeseci ove godine ostvarila više od tri milijuna noćenja, a potencijal za daljnje poraste itekako postoji – naglašava  direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić, dodavši kako je upravo britansko tržište među onim tržištima koja su najbolje reagirala na novi krovni komunikacijski koncept pod sloganom »Hrvatska, puna života«. Na WTM-u  svoju ponudu  predstavlja Turistička zajednica Dubrovačko-neretvanske županije, TZ Zagreba i TZ Splita, a uz ostale i Croatia Airlines, NP Plitvice, Maistra, Valamar, Sunčani Hvar, HUP Zagreb, Uniline, Kompas, Ban Tours, I. D. Riva, Katarina Line, Gulliver Travel, Sail Croatia, Super Tours, Real Croatia, Aronda Adriana Travel, Istarski dvori, Oryx i Fleet.


Počinju pregovori


– Napokon se približavamo predratnim brojkama kad su u pitanju britanski turisti i vjerujem da ćemo ih kroz dvije godine dosegnuti.  Sve dosadašnje informacije turoperatora pokazuju kako je rani buking za 2017. vrlo dobro počeo, iako tek sad počinju pravi pregovori i danas idem na sastanke na koje su oni zvali nas, a ne mi njih. Bit će još bolje nakon sastanka, a zasad sve više aviokompanija za 2017. najavljuje povećanje broja letova i veza s Hrvatskom, kao što je Thomson koji u 2017. uvodi dva nova leta na relaciji Edinburgh – Pula te Doncaster  Shefield – Dubrovnik, a zatim i Jet2com koji uvodi četiri nova leta – dva za Dubrovnik te po jedan za Pulu i Split – a kojima planiraju od sljedeće godine kapacitete povećati za čak 100 posto.


Prve letove prema Hrvatskoj na relaciji Manchester – Split uvodi i Thomas Cook, a British Airwayes uvodi novi let na relaciji London –  Pula.


Komentirao je i namjeru Croatia Airlinesa da proda slotove na Heatrowu, kazavši da je to loše, da su prevrijedni i ako ih prodamo, više ih nikad nećemo ponovo dobiti.