Britansko tržište je među onima koja su najbolje reagirala na novi krovni komunikacijski koncept »Hrvatska, puna života« / Snimila Biljana SAVIĆ
Napokon se približavamo predratnim brojkama kad su u pitanju britanski turisti. Informacije turoperatora pokazuju kako je rani buking za 2017. vrlo dobro počeo, ističe Ratomir Ivičić
U Londonu je otvoren Worlt Trade Market (WTM), jedna od najvećih turističkih burzi na svijetu na kojoj se prestavlja dvjestotinjak zemalja svijeta i pet tisuća izlagača, a očekuje se da će ga u tri dana posjetiti oko 50 tisuća posjetitelja iz svih krajeva svijeta.
Hrvatska turistička ponuda predstavlja se i na ovogodišnjem WTM-u, u snažnoj konkurenciji ne samo 200 zemalja svijeta, već i nama konkurentnih turističkih destinacija poput Italije, Španjolske i Portugala.
Ni Turci nisu zanemarivi, iako Hrvatska i iduće godine računa na dio turskoga kolača – turista koji će zbog straha od terorizma izbjeći Tursku. Na sajmu ITB Berlin u veljači ove godine Turska je imala impozantan nastup, posvuda su se reklamirali da su uspjeli izboriti dominaciju na sajmu. Sada, U Londonu, njihov je štand skromniji, no predviđanja im baš i nisu skromna.
Jaka konkurencija
Naša novinarska ekipa razgovarala je s glavnim direktorom za promociju i marketing u turskom ministarstvu turizma i zamjenikom turskog ministra turizma Irfanom Onalom.
– Vrlo smo optimistični, i to ne govorim napamet. Imamo svoje brojke i plan. Ova je godina bila teška i posebna ne samo za nas, već i za veliku većinu svijeta zbog terorizma, mi smo u Turskoj izgubili 30 posto turista, odnosno 10 milijuna turista, ali već iduće godine vratit ćemo ih šest milijuna – kazao nam je Onal.
Na naše pitanje je li im Hrvatska konkurencija, odgovorio je da je pratio uzlaznu putanju hrvatskog turizma i da to Turskoj odgovara.
– Čestitam Hrvatskoj, proučavali smo njihov rad i zaista su napravili puno, a to nas veseli jer mislimo da će se njihov uspjeh reflektirati i na Tursku, a ne obrnuto – kazao je Onal i najavio da Turska neće spuštati cijene za iduću godinu.
–To je ekonomski neprihvatljivo, ne možemo srozavati imidž svog proizvoda, a naši proizvodi i usluge su vrhunske – zaključio je Onal.
Optimizam se širi i hrvatskim štandom. Direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić rekao je novinarima da su se stvari preokrenule.
– Dosad smo mi tražili sastanke sa zračnim prijevoznicima, a sad oni traže nas. Danas imam nekoliko sastanaka s avioprijevoznicima iz British Airwaysa, norveškim zračnim kompanijama i još nekim britanskim koje žele udvostručiti broj čarter letova prema Hrvatskoj, osobito to vrijedi za Istru te srednju i južnu Dalmaciju. To znači da smo u fokusu britanskog tržišta koje raste i sad je jače za 26 posto – kazao je Ivičić.
Počinju pregovori
– Napokon se približavamo predratnim brojkama kad su u pitanju britanski turisti i vjerujem da ćemo ih kroz dvije godine dosegnuti. Sve dosadašnje informacije turoperatora pokazuju kako je rani buking za 2017. vrlo dobro počeo, iako tek sad počinju pravi pregovori i danas idem na sastanke na koje su oni zvali nas, a ne mi njih. Bit će još bolje nakon sastanka, a zasad sve više aviokompanija za 2017. najavljuje povećanje broja letova i veza s Hrvatskom, kao što je Thomson koji u 2017. uvodi dva nova leta na relaciji Edinburgh – Pula te Doncaster Shefield – Dubrovnik, a zatim i Jet2com koji uvodi četiri nova leta – dva za Dubrovnik te po jedan za Pulu i Split – a kojima planiraju od sljedeće godine kapacitete povećati za čak 100 posto.
Prve letove prema Hrvatskoj na relaciji Manchester – Split uvodi i Thomas Cook, a British Airwayes uvodi novi let na relaciji London – Pula.
Komentirao je i namjeru Croatia Airlinesa da proda slotove na Heatrowu, kazavši da je to loše, da su prevrijedni i ako ih prodamo, više ih nikad nećemo ponovo dobiti.