Kamere će registrirati i motocikle, iako su im registracije na stražnjem dijelu vozila. To je moguće, jer radari mogu pokrivati ukupno četiri prometna traka, pa tako i snimati sva vozila u oba smjera kretanja
RIJEKA Radari za kontrolu brzine koji su od sredine srpnja počeli snimati vozila na 30 lokacija u Rijeci, Zagrebu i Osijeku, neće isključivo kažnjavati prebrzu vožnju, već je moguće, ukoliko je slika detaljna, dobro vidljiva i predstavlja adekvatan dokaz, sankcioniranje telefoniranja u vožnji, vožnje bez korištenja sigurnosnog pojasa te isteka registracije vozila. Najvažnija svrha ipak je kontrola brzine, a kamere će registrirati i motocikle, iako su u ovom slučaju registracije na stražnjem dijelu vozila.
To je moguće, jer radari mogu pokrivati ukupno četiri prometna traka pa tako i snimati sva vozila u oba smjera kretanja. To znači da o radarima treba voditi računa čak i ukoliko se vozilo nalazi na suprotnom prometnom traku od onog na kojem je postavljen radar. Isto vrijedi i za riječku obilaznicu, gdje se radar nalazi na tri točke, na čvoru Draga, neposredno prije čvora Diračje, te kod tunela Škurinje 2, te je moguće kažnjavanje prebrze vožnje neovisno o smjeru kretanja vozila.
Kazne će ići na adrese stanovnika Hrvatske, a stranci do daljnjega ostaju izuzeti od radarskih kontrola jer Hrvatska još uvijek nije riješila razmjenu podataka o vlasnicima vozila koja je predviđena kroz program EUCARIS putem kojeg se razmjenjuju podaci među članicama EU-a o vozačkim dozvolama i automobilima.
Pisani prigovor
Iako kontrola brzine putem novih kamera traje već desetak dana, još uvijek nema službenih podataka o njihovom radu, broju uočenih prekršaja ili statistike koja tek treba pokazati koliki je omjer vozila u prekršaju, te koje su lokacije najopasnije, odnosno gdje su prekršaji najučestaliji. Kako ističe Darko Grac iz Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije, na području Splitsko-dalmatinske županije još 2011. godine postavljeni su uređaji za nadzor brzine, gdje se pokazalo da je bitno smanjen broj prometnih nezgoda te je umanjen broj vozila koja voze brzinom većom od dopuštene.
Opširnije u tiskanom izdanju Novoga lista