Foto V. Karuza
Dva desetljeća otvaraju se brojni odsjeci, a imamo sve manje učenika. Ne samo da će dio nastavnika ostati bez posla, nego će se i odsjeci početi zatvarati, kaže profesor Miljenko Hajdarović
ZAGREB Nakon strke koja se digla zbog izjave Ivana Vrdoljaka da će se profesori povijesti prekvalificirati za nastavu informatike, ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak već danima javnosti objašnjava kako će prekvalifikacija biti samo unutar pojedine nastavničke struke, a i potrebe za prekvalifikacijama neće biti velike, jer će dualno obrazovanje s dodatno srezanim predmetima ići samo tamo gdje poslodavci za to pokažu interes, osiguraju praksu, a isti interes iskažu i škola i učenici.
Koncept koji bi se primjenjivao na nastavni kadar u takvim slučajevima je sljedeći: pojedini općeobrazovni predmeti u dualnom obrazovanju u srednjim strukovnim školama se zadržavaju, a dio ih ulazi u strukovne predmete, za koje će se nastavnici moći prekvalificirati unutar svoje struke. Tako se zadržavaju hrvatski, strani jezik i matematika, a umjesto povijesti kao općeobrazovnog predmeta, staklari na primjer uče povijest staklarstva, za što se mogu doškolovati nastavnici povijesti.
Ne vide se novosti
Nastavnicima općeobrazovnih predmeta koji nemaju punu satnicu ponudit će se dodatno obrazovanje za strukovne predmete koji su im bliski, ističe ministrica. Ima i drugi primjer: ako profesor biologije nije ispunio kompletnu satnicu, može je, na primjer, popuniti tako što će kozmetičarima predavati ljekovito bilje, anatomiju ili nutricionizam. U dualnom obrazovanju dimnjačara više nema kemije, no ona se zadržava u strukovnom dijelu obrazovanja, u dimnjačarstvu, a ostaje i ekologija kao dio biologije.
– Pa to nije ništa novo. Mi to već godinama radimo. Kao profesor biologije i kemije, predavala sam sijaset predmeta u strukovnim školama, primjerice dijetetiku, ljekovito bilje… Ne vidim tu nikakve novosti, a za druge predmete koje nisu moja struka ne mogu se prekvalificirati ako ne upišem novi fakultet – veli ova zagrebačka profesorica.
Miljenko Hajdarović, profesor povijesti u Srednjoj školi Čakovec, ne vidi logike u objašnjenjima ministrice Divjak.
Pred gotov čin