ZICER

Mladi Zagrepčani razvili zanimljiv softver: ‘U nekoliko klikova rješavamo mrsku birokraciju’

Siniša Pavić

Foto Davor Kovačević

Foto Davor Kovačević

Razvili smo dio softvera koji omogućava klubovima da na jednom mjestu imaju sve, sve svoje članove i sve podatke koji im trebaju i da su tako usklađeni sa Zakonom o udrugama. Pomažemo klubovima da prenesu bazu sportaša u aplikaciju, baš kao što smo uveli sustav mailom za naplatu članarina zahvaljujući kojem se u nekoliko klikova može kreirati članarina i poslati mailom – kazuje Gašparić



U 12. paviljonu Zagrebačkog velesajma stoluje ZICER. Što je ZICER? Sve se čini da je ZICER baš zicer, da greške ne može biti kada pametnom, mladom svijetu dadeš za male novce radni prostor, a oni u njemu razvijaju ideje i projekte zbog kojih će nam sutra život biti lakši, ugodniji, a poslovanje transparentnije.


– ZICER je Zagrebački inovacijski centar, mjesto gdje se razvijaju start-upovi koje sufinancira Grad Zagreb prostorom i uvjetima nužnim za početak rada – kazuje nam Lorenzo Gašparić direktor tvrtke Fortis Labor.


Startup! Vrijeme je da se stariji od 50 konačno na taj naziv naviknu. Jer, baš nas je dobar start-up doveo do ZICER-a, a onda i do Gašparića. Elem, o čemu govorimo kad o start-upu njegove tvrtke govorimo!?




– Govorimo o aplikaciji za vođenje sportskih klubova. Odnosno, povukli smo sredstva Europske unije i razvili aplikaciju za praćenje naplate i računa za male obrtnike i male firme. No, kako smo svi u tvrtki, a ima nas šestorica, poprilično sportski nastrojeni, vidjeli smo da puno klubova u nas nema nikakve digitalne alate za vođenje svojih sportskih klubova, svoje administracije, da im je sve u papirima, velikim registratorima i Exel tablicama. Stoga smo krenuli u razvoj Som Sport aplikacije, s projektom za koji smo također dobili europska sredstva – pojašnjava Gašparić.


Sve na jednom mjestu


Som Sport, dakako, nije riba, makar ribe ima u u logu na vizitkama tvrtke, već je Som skraćenica za Sustav obavještavanja mailom.


– Razvili smo taj dio softvera koji omogućava klubovima da na jednom mjestu imaju sve, sve svoje članove i sve podatke koji im trebaju i da su tako usklađeni sa Zakonom o udrugama. Nije da oni to i do sada nisu htjeli imati, nego jednostavno nisu imali alat, znanje. Pomažemo klubovima da prenesu bazu sportaša u aplikaciju, baš kao što smo uveli sustav mailom za naplatu članarina zahvaljujući kojem se u nekoliko klikova može kreirati članarina i poslati mailom – kazuje Gašparić.


Foto Davor Kovačević


Foto Davor Kovačević



Želja je bila, a ova aplikacija to omogućava, da se iz administrativnog dijela posla izbace treneri, da se te obaveze oslobode i da se bave svojim poslom, sportom i treningom. Pojašnjava, naime, Gašparić da su danas treneri oni koji se bave članarinama, uplatnicama, oni koji »utjeruju dugove«.


– S ovom aplikacijom jedna osoba s temeljnim informatičkim znanjem može kroz par klikova poslati uplatnice na mail roditelja, oni ih odmah dobiju i odmah mogu članarinu platiti. Istodobno dobivaju i statistiku o aktivnosti svoje djece, recimo o dolascima i izostancima. Zadovoljni su u tom procesu svi, i roditelji kojima se olakšava plaćanje, i treneri koji se mogu baviti svojim poslom, i klubovi koji imaju svu statistiku na jednom mjestu – kazuje Gašparić.


Bolja naplata članarina, bolja komunikacija s roditeljima, bolja evidencija, a sve u tri klika. Mudra je odluka bila da se krene put sportskih kolektiva. Svejedno pitamo zašto baš sportski klubovi?


– Zato što je, pogotovo u manjim klubovima, baš ta članarina ona od koje većina njih financira trenere i zapravo živi. Shvatili smo da klubovi većinom nemaju sličnih alata koji bi im tu pomogli. Jednostavno smo našli nišu s praznim prostorom koji valja popuniti dobrim rješenjima – ističe Gašparić.


Marketinška platforma


Pokazuje nam aplikaciju na mobitelu. Uistinu se čini lako, primjerice u tren oka registrirati tko na treningu jest, a tko nije, pa obavijestiti roditelje. Jedan klik i na ekranu se pojave svi podaci o pojedinom članu kluba, imena roditelja, plaćene i neplaćene članarine i slično. Ono za što je nekad trebalo nekoliko dana, onaj proces kad trener djetetu da uplatnicu, a dijete je doma nosi i ne nosi, sada traje nekoliko sekundi. I sve je, dakako, transparentno i sva komunikacija ostaje zapisana. Pače, uz svaki mail dade se i kakav privitak ‘zalijepiti’ što klubovima otvara i prostor za novu marketinšku platformu, različita predstavljanja i obavijesti.


Foto Davor Kovačević


Foto Davor Kovačević



– Sve svoje poslovanje klubovi ovime imaju na jednom mjestu – sažima Gašparić.


Samo, velimo, živimo u zemlji kojoj transparentnost i nije na cijeni. Nekada se štoviše čini da smo sve temeljili i temeljimo na posvemašnjoj magli u poslovanju pogotovo kada su sportski klubovi u pitanju.


– Reakcija klubova je apsolutno sjajna. To je ono što oni žele, jer sada posao za koji im je trebalo par dana, možda i tjedana, rješavaju za par sati. Izvagali su koliku korist imaju od ove aplikacije i zato im je reakcija super. A najveći su nam navijači pri tom treneri – kaže Gašparić.


Nije momcima trebalo dugo da shvate da sustav treba razviti dalje. Shvatili su da mogu ovime riješiti i pitanje sporta u lokalnim zajednicama što se tiče javnih financija i dotiranja.


– Prva razina je grad koji kroz proračun odluči kolika će sredstva dati sportu. Nakon što grad odredi sredstva dotira ih sportskoj zajednici. Sportska zajednica putem natječaja, ili odlukom Izvršnog odbora, dodjeljuje određenom klubu određena sredstva. Složili smo sustav zahvaljujući kojem se digitalno pravda svoekorištenje sredstava, takav da izbacimo potpuno papirologiju i svako gubljenje vremena. Sustav je takav da omogućava da se slikanjem i skeniranjem računa svo trošenje sredstava može brzo opravdati. Sustav je takav da istodobno i sportska zajednica i klubovi znaju koliko im je dotirano, koliko im je isplaćeno, koliko su sredstava opravdali. Pa ako neki klub recimo dobije 100.000 kuna za održavanje terena i kupi kosilicu, doslovno se slika fotografija računa i pošalje putem mobitela kroz ovu aplikaciju u sportsku zajednicu, tamo pogledaju što je kupljeno i je li trošak prihvatljiv, pa ako jest opravdaju ga – plastično pojašnjava Gašparić.


Sportski zaljubljenici


Uz sve spomenuto, uz transparentno praćenje trošenja sredstava i znatno ubrzan proces, gradovi dobivaju i preciznu brojku onih koji se sportom uistinu bave, a to je, smatraju u tvrtci Fortis Labor i dobar demografski alat. Odnosno, gradske uprave dobivaju alat koji im pomaže u potpunoj digitalizaciji administrativnih poslova i procesa, a građani su zadovoljniji i zato jer znaju znaju koliko i kako se troši njihov novaca. Naime, svaki grad, ako želi, može podatke objavljivati na webu s obzirom da su autori aplikacije i to omogućili. To nas neminovno vodi do političara. Pitamo kako oni reagiraju kad im se predstavi ideja, odnosno aplikacija.


– Tek smo krenuli u razgovore i predstavljanja i za sada je reakcija iznenađujuće pozitivna. Svi imaju puno konstruktvnih pitanja, zanima ih štošta, žele ovo implemenirati i vodimo aktivne pregovore. Važno je pri tom reći da je gradovima sve ovo financijski povoljno jer smo projekt razvili povlačenjm europskih sredstava. Ovo je gotov sustav spreman za upotrebu i implementaciju, gradovi samo trebaju odlučiti da li ga žele i hoće – ističe Gašparić.


Projekt se razvijao nekih godinu i pol u timu u kojem je i programera, kineziologa, PR stručnjaka… Različitih struka jesu, ali ih sve u dobroj mjeri vezuje to što su sportski zaljubljenici. Cilj je da se program dalje razvija. Svaka dobra reakcija s terena se nastoji implementirati.


– Zanimljivo je da se ova aplikacija može primijeniti i šire od gradova i sporta. Ovo je dobar sustav za sve udruge koje imaju sličan sistem poslovanja, koje žive do članarina i dobivaju sredstva iz gradskih proračuna, recimo za KUD-ove, vatrogastvo, udruge u kulturi, vrtiće. Iz vrtića su nas i zvali jer zahvaljujući ovom sustavu tete više ne bi morale hvatati za rukav roditelje zbog uplatnica, već bi sve bilo digitalizirano – ističe Gašparić.


Dobar posao


Nego, tvrtka se zove Fortis Labor, jak rad, težak rad, kao da su njeni osnivači u startu znali da neće biti lako. Smije se Gašparić na ovo te veli: »To je latinska uzrečica koja se izgovarala u Rimu kad bi se sklopio dobar posao. Nadam se da ćemo često to govoriti.« Već se ona i govori, jer s nekim gradovima su blizu sklapanja posla, a u nekim je posao već i sklopljen. Preciznije, u Vodnjanu i Rovinju s gradskim je čelnicima dogovorena i potpisana suradnja i tamo će sportska zajednica ubuduće koristiti ovu aplikaciju. A ako je suditi po interesu klubova, primjerice inicijativi predsjednika NK Zeline koji je za aplikaciju čuo pa dogovorio sastanak s gradonačelnikom, lijepa priča o ziceru što se zove Som Sport tek je počela.