ZAGREB Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture priopćilo je u srijedu, uoči za vikend najavljenog prosvjeda motociklista, kako uz potporu cestarskih tvrtki već provodi niz aktivnosti za povećanje sigurnosti za sve sudionike u prometu.
Udruga Karavana za život – bikeri na cesti najavila je da će njih oko četiri tisuće ovaj vikend usporavati promet na naplatnim postajama, graničnim prijelazima i trajektnim pristaništima jer im nisu ispunjeni zahtjevi kojim traže, među ostalim, zaštitne ograde na cestama, donošenje novoga znaka »zahtjevna dionica za motocikliste« i prekidanje sezonske prakse poskupljenja cestarine za motocikliste za deset posto.
Napominju i kako je pritom posebno naglašena potreba sagledavanja zaštitnih ograda za motocikliste te je definirana mogućnost postavljanja dodatne ograde u svrhu zaštite pješaka i biciklista, koji su, također, ugrožene skupine u prometu.
Ministarstvo je izvijestilo i da Hrvatske autoceste (HAC) nastavljaju s aktivnostima na realizaciji projekta usklađivanja postojećeg sustava zaštitnih ograda u okviru kojeg će se izvršiti nadogradnja zaštitne odbojne ograde za motocikliste, za što je proveden natječaj i u tijeku je odabir projektanta.
Također, provedeno je mjerenje hvatljivosti kolnika na dijelovima dionica na A3 i A4 te je izvršeno saniranje asfaltnog zastora kolnika u sklopu čega je dijelom izvedena i horizontalna prometna signalizacija od trajnih materijala s povećanom kvalitetom, sve s ciljem povećanja otpornosti na klizanje i poboljšanu retrorefleksiju.
Kako znak zahtjevne dionice za motocikliste obavijesna ploča te nije sadržana u važećem Pravilniku o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama, Ministarstvo će na traženje Hrvatskih cesta izdati privremenu suglasnost za postavu obavijesnih ploča Zahtjevna dionica za motocikliste na testni period od godinu dana, a u tom razdoblju se mora izvršiti evaluacija utjecaja istih na sigurnost prometa.
Kako je priopćeno, ministar je dodatno zatražio od Hrvatskih cesta da se izradi projektna dokumentacija s konkretnim mjerama zaštite motociklista na određenim dionicama državnih cesta, te da se za njih u najkraćem mogućem roku izradi projektna dokumentacija i izvedu zaštitne mjere.
Hrvatske ceste izrađuju i Strategiju sigurnosti prometa na državnim cestama Republike Hrvatske (2020. – 2025.) kojom će se, napominje se u priopćenju, posebno propisati dodatne mjere kako bi se postojeći postupci projektiranja, građenja i održavanja poboljšali s naglaskom na sigurnost svih sudionika u prometu, pa tako i motociklista. »U navedenoj strategiji valorizirat će se i zahtjevi motociklista kao ugrožene skupine u prometu«, ističi iz Ministarstva.
S ciljem veće sigurnosti na cestama Ministarstvo je u lipnju 2018. godine otvorilo Poziv za sufinanciranje sanacije opasnih mjesta (uklanjanje crnih točaka) na državnim cestama u sklopu kojeg je za Hrvatskim cestama kao korisniku odobren projekt »Sanacija opasnih mjesta na državnim cestama«. U međuvremenu su Hrvatske ceste identificirale 32 opasna mjesta od kojih je 9 već sanirano, a preostala 23 opasna mjesta predmet su tog projekta.
Iz Ministarstva naglašavaju i da se sezonska cijena cestarine ne primjenjuje isključivo na motocikle, nego i na vozila I i II skupine vozila.