Službeni posjet

Ministar Kliman i ruski veleposlanik Azimov o nesporazumu i unaprjeđenju turističke suradnje

Hina

Foto M. Mijošek

Foto M. Mijošek



 Ministar turizma Anton Kliman primio je u ponedjeljak u službeni posjet veleposlanika Ruske Federacije Anvara Azimova, s kojim je razgovarao o mogućnostima unaprjeđenja turističke suradnje, priopćeno je iz Ministarstva.


  »Veleposlanik je zahvalio na prijemu i prije svega istaknuo kako je krivo interpretiran u medijskim izjavama koje su se ovih dana pojavile u hrvatskim medijima, odnosno da su preneseni njegovi zaključci razgovora kojeg je vodio s turističkim radnicima. Ministar je naglasio kako je tako pretpostavio, međutim, kako moramo biti oprezni u komunikaciji, s obzirom da je sigurnost i dobrodošlica trenutno prednost više Hrvatske u odnosu na druge mediteranske zemlje. Ministar je još jednom naglasio kako su ruski turisti više nego dobro došli u Hrvatsku, što smo i pokazali i ostavili otvoreno predstavništvo Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Moskvi«, navodi se u priopćenju.


 Naime, neki su mediji tijekom vikenda prenijeli kako je ruski veleposlanik Azimov izjavio: »Kada sam nedavno razgovarao s predstavnicima vašeg Ministarstva turizma i obavijestio ih da ove sezone 300 tisuća Rusa planira doći na Jadran, mislio sam da ću ih razveseliti. Oni su mi rekli da je Jadran već bukiran gostima iz Austrije i Njemačke i da, ako ikako mogu, broj ruskih turista svedem na 100 tisuća«.




 Na tu su izjavu iz Ministarstva reagirali već u nedjelju i poručili kako Ministarstvo i HTZ i ove godine provode dodatne aktivnosti kako bi privukli ruske turiste u Hrvatsku


 U priopćenju s današnjeg sastanka ministra Klimana i ruskog veleposlanika se prenosi da je Azimov pozvao ministra na sajam u Moskvi u ožujku, kao i na zajednički sastanak hrvatskih i ruskih turoperatora koji bi se mogao održati u travnju ili svibnju ove godine.


 »Ministar je naglasio kako je tradicionalno ovih godina da ministar turizma u nekoliko navrata posjećuje Rusiju, upravo kako bi dao i osobni aspekt učestalim pozivima ruskim turistima u Hrvatsku te kako i sam, ukoliko za to bude mogućnosti, posjeti ove godine sajam u Moskvi«, navodi se u priopćenju.


 Ističe se i kako je, osim dodatnih promotivnih aktivnosti u suradnji HTZ-a, ali i Hrvatske gospodarske komore, Ministarstvo turizma iniciralo i dalje aktivno pregovara s Ministarstvom vanjskih i europskih poslova oko mogućnosti za olakšanje i ubrzanje postupka dobivanja viza za Hrvatsku za ruske turiste.


 Osim što je otvoreno 19 viznih centara diljem Rusije te je omogućeno da nositelji schengenske vize s njom mogu doći u Hrvatsku, bez obzira što Hrvatska još nije članica Schengena, razmatraju se i druge mogućnosti izdavanja viza za ruske turiste, po uzoru na neke starije članice EU i schengenskog prostora, naglašavaju iz Ministarstva.


 Prenosi se i kako je ministar istaknuo »kako ga posebno veseli činjenica da su najave s ruskog tržišta za ovu sezonu vrlo dobre te je Hrvatska prema National Geografic Traveleru za Rusiju odabrana kao idealna destinacija za obiteljski odmor u 2016.godini«.


 »Ministar je podvukao kako je rusko tržište za nas strateški važno, posebice zbog činjenice da Rusi putuju i u pred i posezoni, a u suradnji s predstavništvom HTZ-a u Moskvi radi se puno posebice na B2B i B2C nivou«, navodi se u priopćenju.


 Iz Ministarstva među aktivnostima za ovu godinu najavljuju da će HTZ nastupiti na sajmu MITT u Moskvi, od 23. do 26. ožujka, na štandu veličine 40 metara četvornih, zajedno sa šest suizlagača.


 Podsjeća se i da je u siječnju u Moskvi održana radionica Sell Croatia, čime je službeno otvorena ovogodišnja sezona promocije Hrvatske kao turističke destinacije u Ruskoj Federaciji. Na radionici je aktivno sudjelovalo 50 hrvatskih turističkih tvrtki te stotinjak ruskih partnera, uglavnom turoperatora i agencija, a po prvi put od kada se održavaju radionice HTZ-a u Moskvi, na radionici je prisustvovala i direktorica ATOR-a (Udruženje ruskih touroperatora), čime je dodatno naglašena važnost same radionice za predstavnike ruskog turističkog sektora, ali i njihova zainteresiranost za hrvatske destinacije, napominje se u priopćenju.


 Uzimajući u obzir važnost društvenih mreža u promociji turističkih destinacija, HTZ je aktivirao profil na najpopularnijoj ruskoj društvenoj mreži Vkontakte, podsjećaju iz Ministarstva. Naglašavaju i kako odlične informacije stižu i s područja avio linija, s obzirom da je avio kompanija Red Wings najavila da će ljeti letjeti za Pulu (sedam puta tjedno), Split (pet puta tjedno) i Dubrovnik (sedam puta tjedno). Uz Aeroflot i S7 to je već treća kompanija koja je najavila letove za Hrvatsku u nadolazećoj sezoni. Uz chartere koji se još dogovaraju, već sada imamo dva puta više letova nego prošle godine, što će svakako doprinijeti rastu turističkog prometa s tog tržišta, ističu iz Ministarstva turizma.


 Podsjećaju i da je prošle godine Hrvatsku posjetilo 113 tisuća ruskih turista, a u 2014. dolazaka s tog tržišta je bilo 148 tisuća. »Veleposlanik je izrazio želju da se kroz pet-šest godina brojka popne i na 500 tisuća ruskih turista koji bi na godišnjoj bazi posjećivali Hrvatsku«, zaključuje se u priopćenju Ministarstva turizma.