Martina Bienenfeld

Metropola ruši rekorde: Zagreb ove godine očekuje najbolju turističku godinu

Hina

Foto: D. KOVAČEVIĆ

Foto: D. KOVAČEVIĆ

Zahvaljujući brojnim programima, manifestacijama i drugim projektima, očekuje se da Zagreb može premašiti lanjskih gotovo 1,3 milijuna dolazaka turista i 2,3 milijuna noćenja, što su bili porasti od 17 i 15 posto u odnosu na 2016



Zagreb ove godine očekuje najbolju turističku godinu do sada, čemu u prilog idu odlične najave sa stranih i domaćeg tržišta, kao i rezultati u prvim mjesecima godine, ističe direktorica zagrebačke Turističke zajednice Martina Bienenfeld.


»Početni turistički rezultati u ovoj godini pokazuju da bi mogli nadmašiti prošlu te ponovo biti rekordni. S nedavno održanim Festivalom svjetla u Zagrebu je počela ‘prava’ turistička godina, iako s obzirom na rezultate možemo reći da je počela već sa 1. siječnjem zbog Snježne kraljice i Europskog rukometnog prvenstva«. iznosi za Hinu Bienenfeld.


To je, uz ostalo, od početka godine do 15. ožujka Zagrebu donijelo 17 posto više dolazaka turista ili gotovo 153 tisuće, te 315,5 tisuća noćenja ili 24 posto više nego u istom razdoblju 2017.




Nedavni Festival svjetla u svom drugom izdanju u četiri je dana Zagrebu donio 28 posto više dolazaka turista ili oko 11 tisuća, te 22 tisuće noćenja, što je 44 posto više nego u četiri dana tog Festivala prošle godine, a dobre rezultate u Zagrebu očekuju i tijekom uskrsnih blagdana i školskih praznika.


»Za nastavak godine imamo jako dobre najave sa stranih tržišta, a slijedom pozitivnih reakcija na marketinške kampanje rast očekujemo iz Njemačke, Rusije, Indije, SAD-a i Francuske, ali i Slovenije, Austrije i Mađarske, odakle već imamo poraste od oko 50 posto«. kaže Bienenfeld.


Zahvaljujući brojnim programima, manifestacijama i drugim projektima, očekuje se da Zagreb može premašiti lanjskih gotovo 1,3 milijuna dolazaka turista i 2,3 milijuna noćenja, što su bili porasti od 17 i 15 posto u odnosu na 2016.


TZGZ ove godine podupire oko 400 različitih projekata


Bienenfeld ističe kako TZGZ ove godine podupire oko 400 projekata, među kojima i velika sportska, ali i manja događanja, poput uličnih sajmova i druga, koja su sastavni dio turističke ponude.


»TZGZ nastavlja profilirati Zagreb i kao ‘City break’ destinaciju te samostalno ili s partnerima razvijamo i turističke proizvode koji sami privlače goste u Zagreb. Takvi su nam novi projekti ove godine Muzeji izvan muzeja, Crossover festival i Piknik u Maksimiru, ali i već tradicionalne i važne kulturno-turističke manifestacije Međunarodna smotra folklora, Ljeta u MSU, Ljetne noći teatra Exit, INmusic festival, Zagreb Classic, Advent i drugi«, kaže direktorica zagrebačke TZ.


To su, ističe, primjeri pametnog i održivog razvoja, jer pridonose i profiliranju, prepoznatljivosti te brendiranju destinacije.


Iznoseći podatke o strukturi smještaja u Zagrebu, napominje da je 44 posto raspoloživih turističkih kreveta u hotelima, tek nešto manje ili 41 posto u privatnom smještaju, a 14 posto u hostelima, dok je ostalo u prenoćištima, planinarskim domovima i dr.


Zaključno s prosincem 2017., u Zagrebu je bilo registriranih 62 hotela sa 7.688 kreveta, 52 hostela s 2.361 krevetom, te 2.954 smještajnih jedinica u privatnom smještaju sa 7.121 krevetom.


»Porast noćenja i dolazaka ne ovisi samo o događanjima, već i o infrastrukturi koja treba pratiti razvoj grada, a koliko je to bitno za grad, najbolje pokazuje novi terminal Zračne luke Franjo Tuđman, otvoren točno prije godinu dana, a koji je Zagrebu dao dodatni turistički poticaj«, naglašava Bienenfeld, koja kaže da se do kraja ove godine najavljuju i novi hotelski kapaciteti u Zagrebu.


Veliki razvojni potencijal za Zagreb vidi i u razvoju zdravstvenog te poslovnog turizma, zbog visoke dodane vrijednosti te smatra da i u zagrebačkom i ukupno hrvatskom turizmu treba razvijati kvalitetu, vodeći računa o održivosti.


»Glavne aktivnosti TZGZ-a za ovu godinu vezane su uz stvaranje veće dodane vrijednosti boravka u destinaciji kroz razvijanje vlastitih projekata i suradnju s partnerima. Planiramo dodatno povećati i efikasnost marketinških aktivnosti kroz kvalitetne integrirane kampanje na ciljnim tržištima te inovirati sustav upravljanja turizmom destinacije kroz korištenje modernih tehnologija u kreiranju, stvaranju i promoviranju ponude«, poručuje Bienenfeld, zaključujući da za sve aktivnosti ove godine TZGZ ima ukupni proračun od 72 milijuna kuna.