Propitivao samo MOST

Luka Gaženica u koncesiji: Platili gotovo dvije milijarde, daju u koncesiju za 32 milijuna godišnje

Zlatko Crnčec

foto: arhiva NL

foto: arhiva NL

Od toga se na Luku potrošila 1,6 milijarda kuna, a na 17,6 kilometara dugu prilazne cestu, takozvanu Kalmetinu, dodatnih 600 milijuna kuna. A sada se sve to daje u 20 godišnju koncesiju za samo 32 milijuna kuna što iznosi 1,6 milijuna kuna godišnje. I ta Luka koja je skuplja od Pelješkog mosta dana na u koncesiju, a odluka je donesena na lokalnoj razini, rekao je Bulj koji je jedan od inicijatora sjednice.



MOST je jučer jedini na tematskoj sjednici saborskog Odbora za pomorstvo propitivao davanje koncesije dijela Luke Gaženica tvrtki Zadar International Port Operations koja je bila jedini ponuđač na međunarodnom natječaju. Preostali zastupnici oporbe su sjednicu ili brzo napustili ili na nju uopće nisu ni došli. Tako je zastuopnik MOST-a Miro Bulj ustvrdio da se u javnosti više se raspravljalo o Zlatnom ratu nego o Luki Gaženica čija je gradnja zajedno s pristupnom cestom državu koštala 2,2 milijarde kuna.


– Od toga se na Luku potrošila 1,6 milijarda kuna, a na 17,6 kilometara dugu prilazne cestu, takozvanu Kalmetinu, dodatnih 600 milijuna kuna. A sada se sve to daje u 20 godišnju koncesiju za samo 32 milijuna kuna što iznosi 1,6 milijuna kuna godišnje. I ta Luka koja je skuplja od Pelješkog mosta dana na u koncesiju, a odluka je donesena na lokalnoj razini, rekao je Bulj koji je jedan od inicijatora sjednice.


Ravnatelj Lučke uprave Zadar Robert Škifić rekao je da se spomenutih 32 milijuna kuna odnosi samo na fiksnu koncesiju, ali i naglasio da postoji i njen varijabilni dio, te još neki prihodi tako da je projekcija da bi se za 20 godina koliko traje koncesija ukupno uprihodilo 311 milijuna kuna, čemu bi trebalo pridodati prihode od poreza na dobit, te plaća novozaposlenih. On je naglasio da se koncesija daje na djelatnosti na području Luke Gaženica, a ne na njen teritorij.




Županijska vijećnica Akcije mladih i nezavisnih Zadar Marjana Šešelja Botić rekla je da dosadašnja praksa pokazuje da se iz varijabilnih dijelova koncesija najčešće uprihoduje malo ili ništa.


– Za ovakvu bi koncesiju trebalo predvidjeti višu razinu odlučivanja, a to je resorno ministarstvo i Vlada. Lokalna razina ne odgovara finacijskim obvezama koje država preuzima u vidu kredita, prvo za izrgadnju luke, a poslije za izgradnju terminala. Nakon svih navodnih aktivnosti koje poduzima oko javnog natječaja ravnatelj Štifić bi trebao podnijeti ostavku jer se javio samo jedna ponuđač koji je je suspektno došao ovdje zbog posla s potkoncesijama, rekla je Šešelja Botić. Dodala je da je kao županijska vijećnica cijelu dokumentaciju mogla dobiti na uvid samo na dva sata.


Ravnatelj Škifić je odbacio bilo kakve sumnje da je postupak bio netransparentan, te je naglasio da je “Lučka uprava Zadar neprofitna ustanova i nije joj posao baviti se biznisom, već stvarati uvijete za ostale da se razvijaju u okviru te lučke uprave”. Zadarski župan Božidar Longin uvjeren je u “multiplikativne gospodarske učinke na lokalno, regionalno i nacionalno gospodarstvo”.