Novo pomicanje

LNG ČEKA MAĐARE Još jednom produljen rok za obvezujuće ponude za zakup terminala

Bojana Mrvoš Pavić

Reuters

Reuters

Puni kapacitet terminala trebao bi biti 2,6 milijardi kubika plina godišnje, pri čemu je za donošenje odluke o realizaciji terminala potreban interes za zakup najmanje 1,5 milijardi kubika



ZAGREB Tvrtka LNG Hrvatska još jednom je produljila rok za zaprimanje obvezujućih ponuda za zakup budućeg LNG terminala na Krku, koji je »budući« već jako dugo. Završetak tog natječaja, otvorenog u lipnju, koji je prvotno trebao biti zaključen početkom kolovoza, pomaknut je najprije na kraj rujna, a sada na konac prosinca ove godine.


Bez zakupaca budućeg terminala nema smisla niti kupovati FSRU – plutajući terminal, brod, zbog čega je i taj natječaj produžen do 5. listopada, iako je prvotno trebao biti zaključen do 14. rujna.


Politika drži konce


Kako stoji u službenom priopćenju LNG Hrvatska, sve su kompanije zainteresirane za zakup kapaciteta na terminalu obavijestili da se rok za zatvaranje drugog kruga obvezujućeg zakupa kapaciteta produljuje na 20. prosinca. »S obzirom da je društvo LNG Hrvatska zaprimilo zahtjeve od zainteresiranih korisnika terminala za dodatno produljenje roka za dostavu ponuda, društvo LNG Hrvatska je uskladilo novi terminski plan za provođenje daljnjeg dijela obvezujuće faze zakupa kapaciteta terminala, a sve sa ciljem pozitivnog okončanja postupka«, navodi se u priopćenju, dok neslužbene informacije kažu kako se čeka – Mađare. Bez mađarskih zakupaca terminal neće biti isplativ, što znači da ga nema smisla niti graditi, a Mađari pak, neslužbene su informacije, odugovlače sa svojom konačnom odlukom.




Hrvatska je, ne treba zaboraviti, u velikom sporu s Mađarskom oko Ine, i makar krčki, alternativni dobavni pravac plina mađarskim plinašima treba, politika je ta koja drži konce. LNG je, kako doznajemo, spreman za realizaciju, no bez zakupaca plina ga neće biti. Hoće li se i nakon 20. prosinca zakupcima dati još vremena za odluku, za sada nije poznato, no ministar energetike i zaštite okoliša Tomislav Ćorić i dalje napominje da će terminal biti realiziran do 2020. godine.


– Naravno da svaki ovakav projekt ima i svoje protivnike, međutim, vjerujemo da će neovisno o tome biti realiziran uz potporu i naših partnera iz Inicijative triju mora, ali i EU kroz grant koji prelazi sto milijuna eura, kazao je nedavno Ćorić novinarima.


Interesa ima, ali… 


Puni kapacitet terminala trebao bi biti 2,6 milijardi kubika plina godišnje, pri čemu je za donošenje odluke o realizaciji terminala potreban interes za zakup najmanje 1,5 milijardi kubika. Navodno ima i drugih potencijalnih zakupaca osim Mađara, no nedovoljno za investicijsku odluku. Iz tog se razloga odgađa i zatvaranje natječaja za kupnju broda (FSRU), za koji su u prvom, poništenom natječaju zaprimljene bile tri ponude, no kako one nisu u potpunosti bile usklađene s propisanom dokumentacijom za nadmetanje, natječaj je poništen te 24. srpnja otvoren novi, koji će zasad trajati do 5. listopada. Budući da je prikupljanje ponuda za zakup produljeno do 20. prosinca, vjerojatno će opet biti pomaknuta i kupnja FSRU-a.