Slučaj Marišćina

Krizni Eko stožer: Iako je pretovar smeća zabranjen, ono se i dalje šleperima vozi u Koprivnicu

Andrej Petrak

foto: arhiva

foto: arhiva

Čistoća je kažnjena za gospodarenje otpadom, isto tako i odgovorna osoba, direktor Bojan Jurdana. Inspekcija je zabranila privremeno skladištenje i pretovar otpada na lokaciji Marišćina. No, i u srijedu, kad je bio praznik, pretovarivalo se smeće iz malih kamiona u šlepere, koji riječko smeće prevoze u Koprivnicu, rekao je predsjednik Kriznog eko stožera Josip Begonja.



RIJEKA  – Udruga Krizni eko stožer Marišćina upozorila je na konferenciji za novinare da je Inspekcija zaštite okoliša utvrdila da KD Čistoća, zbog nepredviđenog kašnjenja s puštanjem u rad ŽCGO Marišćina, na lokaciji »nulte faze« Marišćine pretovaruje riječko smeće iz kamiona u šlepere, bez valjane dozvole za gospodarenje otpadom. KD Čistoći inspekcija je izdala rješenje o zabrani gospodarenja otpadom na toj lokaciji, a protiv KD Čistoće i odgovorne osobe izdan je prekršajni nalog.


– Čistoća je kažnjena za gospodarenje otpadom, isto tako i odgovorna osoba, direktor Bojan Jurdana. Inspekcija je zabranila privremeno skladištenje i pretovar otpada na lokaciji Marišćina. No, i u srijedu, kad je bio praznik, pretovarivalo se smeće iz malih kamiona u šlepere, koji riječko smeće prevoze u Koprivnicu, rekao je predsjednik Kriznog eko stožera Josip Begonja.


On upozorava da je Čistoći dozvola za »skladištenje smeća« istekla još u rujnu 2015. godine, ali da riječki komunalci i njihovi politički zaštitnici očito nisu računali s time da će inspekcija Ministarstva zaštite okoliša i prirode, dolaskom novih mladih stručnih ljudi, zaista početi baviti se svojim poslom.




– Riječki komunalci i njihovi politički zaštitnici uporno izbjegavaju ozbiljno uvođenje sustava odvajanja otpada i kompostiranja, potpuno svjesni da bi to značilo krah njihovog velebnog projekta ŽCGO Marišćina, koji bi time ostao bez sirovina za proizvodnju goriva iz otpada. Umjesto da u suradnji s Ministarstvom prilagode sustav i smanje financijsku štetu, guraju glavu u pijesak i razbacuju se novcem poreznih obveznika na prijevoz smeća po Hrvatskoj, uporno tumačeći da će Marišćina krenuti u rad samo da se riješe »sitne tehničke poteškoće«.


Odgovornost za ovaj zastarjeli i štetan projekt uporno prebacuju na državne institucije koje bi opet trebale naštancati dodatne papire da Marišćina dobije uporabnu dozvolu. Vrijeme je da lokalni politički moćnici i njihovi stručnjaci preuzmu odgovornost za svoj rad, kao što je to sad učinila i inspekcija, objasnio je Josip Begonja.