Arhiva NL
Postavlja se pitanje zbog čega HAC ONC, tvrtka koju su osnovale HAC (Hrvatske autoceste) i ARZ (Autocesta Rijeka-Zagreb), nema vlastitu službu čišćenja snijega na autocestama, odnosno zašto se već godinama uopće angažiraju vanjske usluge, vozila i djelatnici
Čišćenje snijega na autocestama može biti i unosan biznis. U Hrvatskoj pogotovo, jer je ove zime cijena zimske službe, koju je tvrtka HAC ONC (Hrvatske autoceste – naplata i održavanje) ugovorila kao vanjsku uslugu, porasla s prosječnih 400 kuna po satu na čak 800 kuna, iako za takvo poskupljenje nema logičnog objašnjenja niti opravdanja.
Da su cijene radnog sata od strane ponuditelja u postupku javne nabave veće od planiranih, kao i da su cijene paušalne naknade za svako angažirano vozilo dvostruko veće od tržišnih cijena, potvrđeno je i u odgovoru iz HAC ONC-a na upit naše redakcije.
No, ono o čemu se zasad nagađa, jest da je otvorena mogućnost smjena odgovornih u HAC ONC-u za skandal s natječajem za zimsku službu, pored čega je sasvim realno očekivati kako će se za ovaj zanimljiv posao zainteresirati DORH i USKOK.
Istovremeno se postavlja pitanje zbog čega HAC ONC, tvrtka koju su osnovale HAC (Hrvatske autoceste) i ARZ (Autocesta Rijeka-Zagreb), nema vlastitu službu čišćenja snijega na autocestama, odnosno zašto se već godinama uopće angažiraju vanjske usluge, vozila i djelatnici, kad ova tvrtka uz određena ulaganja samostalno i bez dodatnih troškova, može čistiti autoceste kojima gospodari. A to su gotovo sve autoceste u državi, ukupno 1.062 kilometra. Kao da to nije dovoljno neracionalno, čišćenje snijega postalo je dvostruko skuplje u odnosu na zimu 2013./2014. godine.
Opširnije u tiskanom izdanju