Primorsko-goranski župan

KRIZA U BRODOGRADILIŠTU Komadina: Vlada mora izdati jamstva i bez suglasnosti Bruxellesa

Tihana Tomičić

Plan restrukturiranja trebao bi biti takav da 3. maj ostane gradilište brodova s navozima, a da se u Puli zadrži servis te gradnja opreme, te da se dio prostora prenamjeni u druge sadržaje, poput turističkih, kaže Zlatko Komadina



RIJEKA – Župan Zlatko Komadina pozvao je danas Vladu da odobri jamstva za Uljanik i 3. maj čak i ako Bruxelles odbije dati suglasnost:- Vlada mora imati plan B za spas brodogradnje i mora izdati jamstva čak i ako Bruxelles to ne odobri, inače će biti Poncije Pilat za gašenje brodogradnje, poručio je primorsko-goranski župan.


Ističe da to nije izravna županijska ovlast, ali da je u pitanju ovdašnje gospodarstvo, te zato smatra da mora reagirati. “Što će nam konkurentnost i kohezija ako budemo istodobno gasili radna mjesta i proizvodnju koja potiče i razvoj naše znanosti i tehnologije”, upitao se Komadina.


Kazao je kako je pomoć hrvatskog predstavnika u EK Nevena Mimice u kontaktu sa europskom povjerenicom za tržišno natjecanje, te kako se nada da će i Bruxelles shvatiti važnost ovoga. Jasno je da će biti i nekih uvjeta, dodao je, ali sve treba učiniti da se Uljanik i 3. maj spase, zaključuje župan.




Rekao je kako mu je jasno da je riječ o privatnim brodogradilištima pa će se javili dileme treba li ih država spašavati, ali njegov je odgovor – da.


“Logično je da je bolje odobriti jamstvo za 100 milijuna kuna, nego da naplatu dođe 600 milijuna. Još jednom pokažimo odgovornost za radna mjesta”, rekao je.U tom smislu ocijenio je i da je uprava Uljanika reagirala prekasno, kako su još u studenom vođeni razgovori o ovome, a kazao je i kako bi plan restrukturiranja trebao biti takav da 3. maj ostane gradilište brodova s navozima, a da se u Puli zadrži servis te gradnja opreme, te da se dio prostora prenamjeni u druge sadržaje, poput turističkih.


Kritzirao je i državnu avio kompaniju Croatia Airlines, s čijim čelnicima je prošli tjedan održan sastanak, a koji i dalje ne odobravaju povećanje broja linija za Munchen, pa ni ljet,i, a onu za London su odavno ukinuli. “Rekli su da nemaju dovoljno aviona, a sad vidimo da pojačavaju letove za Dubrovnik. Dakle, aviona ima, samo ima i magle u nekim glavama”, rekao je Komadina.


On od Ministarstva prometa traži da Zračnu luku Rijeku prolasi alternativnom Zagrebu, čiji aerodrom ne prima avione svih 24 sata pa se događa, kako pišu mediji, da su neke transplantacije organa morale propasti jer avioni nisu gdje imali sletjeti.


– Umjesto da avioni iz Zagreba lete u Rim, tražimo da riječki aerodrom dobije odobrenje za 24-satni rad. Spreman je i sposoban za to, rekao je Komadina.


Komentirao je i činjenicu da je turistička tvtka Jadran Crikvenica ostala bez uprave kojoj je istekao mandat: “Očito se želi politički kadrovirati, pa se traže kadrovi. Ali uprave koje su uspješno poslovale ne bi trebale biti žrtve politike, a ova uprava je više nego korektno radila”, prozvao je državu.