Foto D. Lovrović
Najveći hrvatski putnički brodar Jadrolinija u prvih 10 mjeseci ove godine bilježi rekordan promet od 11,3 milijuna putnika i 2,7 milijuna vozila, što je oko 7 posto veći promet u odnosu na isto razdoblje prošle godine
RIJEKA Najveći hrvatski putnički brodar Jadrolinija u prvih 10 mjeseci ove godine bilježi rekordan promet od 11,3 milijuna putnika i 2,7 milijuna vozila, što je oko 7 posto veći promet u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Ukoliko se navedeni trendovi nastave, vrlo je izgledno kako bi prvi put u povijesti Jadrolinije godišnji promet mogao biti veći od 12 milijuna putnika, kao i da bi broj vozila mogao biti vrlo blizu 3 milijuna vozila. Sve to pokazuje kako je odrađena izuzetno uspješna turistička sezona, što potvrđuje i predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta.
– Naravno da raduje vrlo visok trend rasta prometa, kao i vrlo izgledan promet veći od 12 milijuna putnika do kraja godine, ali je od tih brojki možda i važnija činjenica da je sezona odrađena uz visoke standarde sigurnosti plovidbe i bez značajnijih gužvi ili kašnjenja, ističe Sopta, koji najavljuje i svojevrsne pilot-projekte i novosti u sustavu online kupnje karata. Zanimljivo je da se postupno povećava udio online prodanih karata u sustavu Jadrolinije, također i poredak država iz kojih su korisnici kupovali karte. Po broju kupljenih karata putem online prodaje na prvom mjestu Velika Britanija, a zatim slijedi Hrvatska, Francuska, SAD, Italija, Njemačka, Španjolska, Australija, Švedska i Kanada. Upravo u ovom segmentu veliki je interes korisnika za rezervaciju mjesta na brodu, gdje je problem što infrastruktura u brojnim trajektnim pristaništima ne dozvoljava rezervacije. Naime, neophodno je da na cestovnim prilazima u trajektnim lukama mora postojati dodatni prometni trak na kojem se može formirati kolona vozila i putnika koji su unaprijed rezervirali svoje mjesto na brodu.
– Taj je problem moguće rješavati postupno i u suradnji s lučkim upravama kako bi što veći broj trajektnih pristaništa svojom infrastrukturom mogao udovoljavati standardima za provedbu rezervacije putovanja. Naša je ideja i na tome radimo da iduće sezone omogućimo online prodaju karata za otočane, kao i rezervaciju putovanja na nekim državnim linijama, gdje za to postoje uvjeti, odnosno zadovoljavajuća infrastruktura. Dugoročniji cilj će biti da u što većem broju luka postupno uvedemo rezervacije putovanja, a tu najveći interes korisnika imamo upravo u inozemstvu, kazao je između ostalog Sopta.