Ne žele trpjeti birokraciju iz socijalizma

Hrvatski cestovni prijevoznici traže smanjenje troškova registracije i tehničkih pregleda

Hina

Više ne želimo šutjeti i trpjeti već imamo dovoljno snage za građanski neposluh, poručio je Kranjčec, a na zamolbu da pojasni na koje oblike građanskog neposluha misli, kratko je rekao kako "članovi udruge imaju 1.800 teretnih vozila"



Članovi Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika u Varaždinskim Toplicama u petak održavaju svoju godišnju skupštinu na kojoj će donijeti deklaraciju s četiri zahtjeva, među kojima je i zahtjev za smanjenjem troškova registracije i tehničkih pregleda, te će je uputiti novoj Vladi i nadležnim institucijama,.


Iz Udruge najavljuju i “razne oblike građanskog neposluha” ukoliko ne dođe do velikih pomaka vezano uz njihove zahtjeve. 


Predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Dragutin Kranjčec rekao je da je prvi zahtjev iz deklaracije smanjenje troškova registracije i tehničkih pregleda te homologacije vozila, kao i ukidanje preventivnih tehničkih pregleda jer smo, rekao je, jedna od rijetkih bivših socijalističkih zemalja koja je to zadržala.




Cestovni prijevoznici traže i povrat dijela trošarina, što već tri godine postoji, primjerice, u Srbiji gdje im se vraća između tri i sedam centi po litri goriva. 


Također traže da u kreiranju svih zakona o sigurnosti prometa na cestama sudjeluje Ministarstvo prometa, a ne Ministarstvo unutarnjih poslova. 


Četvrti im je zahtjev usklađenje stupnja odgovornosti i posljedica za zaposlenika/vozača u odnosu na odgovornost poslodavca/prijevoznika.”Želimo da se odgovornost za prekršaj ne prebacuje na vlasnika tvrtke već na onoga koji je napravio prekršaj”, rekao je Kranjčec te dodao da će deklaraciju poslati svim nadležnim institucijama. 


Naglasio je i da je slovenskim cestovnim prijevoznicima trebalo 10 do 20 godina da “stave stvari na čistac”, a da je Srbija otišla dosta daleko jer njihova udruga cestovnih prijevoznika postoji već 15 godina, za razliku od hrvatske udruge koja djeluje tek godinu dana. 


“Više ne želimo šutjeti i trpjeti već imamo dovoljno snage za građanski neposluh. Ne želimo trpjeti birokraciju iz socijalizma”, poručio je Kranjčec, a na zamolbu da pojasni na koje oblike građanskog neposluha misli, kratko je rekao kako “članovi udruge imaju 1.800 teretnih vozila”.


Prema podacima iznijetim na konferenciji za novinare, u Hrvatskoj je u prošloj godini bilo 61 tisuću zaposlenih u transportu i logistici.”Oko 4.000 poduzetnika u toj branši ostvarilo je 8,4 milijarde kuna uvoza, te 1,2 milijarde izvoza”, istaknuo je Kranjčec.


Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika je u godinu dana od osnivanja sa 40-ak članova nararasla na 114 članova, a prijevozničke tvrtke raspolažu sa 1.800 vozila. ”Uspjeli smo smanjiti naplatu cestarine za županijske ceste po vučnoj  jedinci za 4.600 kuna. No, taj je iznos još uvijek viši nego što imaju kolege iz Slovenije, Srbije i Mađarske”, rekao  je Kranjčec.


Na skupštinu u Varaždinske Toplice stigli su i predstavnici cestovnih prijevoznika iz Slovenije, Srbije i Mađarske te su hvatskim kolegama predstavili svoja iskustva i obećali pomoć.