Konkurentnost u turizmu

Hrvatska skuplja od konkurencije: Skuplji smo za ljetovanje nego Cipar, Turska, Španjolska i Bugarska

Hina

foto: arhiva NL

foto: arhiva NL

Hrvatska pak dijeli sudbinu većine mediteranskih zemalja koje se bore s padom potražnje u odnosu na lani i zbog toga spuštaju cijene i dvadesetak posto pa zadarsko poskupljenje od 12,7 posto itekako bode oči, navodi dnevnik.



ZAGREB – Prema istraživanju koje je proveo britanski The Sun sedmodnevni odmor u Zadru ispada skuplji nego u Paphosu na Cipru, Marmarisu u Turskoj, na Mallorci i Costi del Sol u Španjolskoj te bugarskom ljetovalištu Sunny Beach, piše Večernji list.


Usporedba je, navode, pokazala i kako si je Hrvatska jedina uz Tursku priuštila i dizanje cijena.


“Odmor u Turskoj ove je godine tražena roba i za 4,6-postotni rast troškova u Marmarisu nema se što reći. Hrvatska pak dijeli sudbinu većine mediteranskih zemalja koje se bore s padom potražnje u odnosu na lani i zbog toga spuštaju cijene i dvadesetak posto pa zadarsko poskupljenje od 12,7 posto itekako bode oči”, navodi dnevnik.




“Daleko od toga da se u Hrvatskoj ne može ljetovati sedam dana i s puno manje od The Sunove tri tisuće funti. Ali mimo toga jadranske su cijene posebna priča i nema nikog tko je bio na našoj obali, a da se nije vratio s osjećajem kako je barem jednom negdje nešto platio previše. Kapučino 46 kuna, kilogram grožđa 80, hamburger 165, sendvič sto kuna…, samo su neke od podivljalih ljetnih cijena na Jadranu”, piše Večernji.


Napuhane cijene, dodaju, dio su jadranskog folklora, ali za šefa Hrvatske udruge turizma Veljka Ostojića istina o cijenama ipak ima više lica.


“Svaka usporedba s konkurencijom dobra je da nam pokaže kontekst tržišta na kojem svi zajedno radimo. Iako se mi s konkurencijom ne bismo trebali boriti cijenama, već kvalitetom, koja onda dopušta nešto više cijene, ne smijemo si dopustiti da percepcija Hrvatske bude da smo preskupi. Ono čega moramo svi biti svjesni jest da imamo najveći PDV na Mediteranu i da u tim uvjetima imamo jako ograničen manevarski prostor kod određivanja cijena”, kazao je za Večernji direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić.