Bina Istra želi produljenje ugovora, ali to je neprihvatljivo za Vladu

Hajdaš Dončić o Istarskom ipsilonu: Produljenje koncesije ne dolazi u obzir

Darko Pajić

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Riječ je o jednom lošem koncesijskom ugovoru po RH. Svako produljenje koncesije bilo bi tretirano od strane Eurostata kao novi koncesijski ugovor koji automatski ide u javni dug države – pojašnjava ministar

RIJEKA Bio to politički uvjet IDS-a ili ne, o projektu dovršetka izgradnje istarskog ipsilona i redefiniranju koncesijskog ugovora, intenzivno pregovaraju predstavnici BINA Istre i hrvatske Vlade, odnosno Ministarstva financija i resornog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. Na stolu su različite varijante i modeli, a tema je priprema novog ugovora o koncesiji, njegovo redefiniranje, pa čak i produljenje. Sadašnji ugovor o koncesiji istječe 2027. godine, a jedna od ponuđenih opcija BINA Istre jest produljenje koncesije za dodatnih pet godina kako bi se ostvario dodatni investicijski i kreditni potencijal za izgradnju punog profila na dionici dugoj oko 56 kilometara od Pazina do čvora Matulji, u što je uključen i projekt izgradnje druge cijevi tunela Učka. 

Kako naglašava direktor tvrtke BINA Istra Upravljanje i održavanje Christian Santaleza, pregovori s predstavnicima hrvatske Vlade odvijaju se intenzivno posljednjih tjedana, te postoji obostrani interes za postizanje rješenja koje bi omogućilo nastavak izgradnje i dovršenje istarskog ipsilona. 


Nije jednostavno


– Mi bismo za otprilike dva do tri tjedna trebali dati prijedlog na stol Ministarstva prometa. Činjenica je da je novim smjernicama EU-a, kao i ulaskom Hrvatske u EU, došlo do bitnih promjena, kao i da je prošlog ljeta uveden PDV na cestarinu kao jedna od novih financijskih obveza i u cilju usklađenja s europskim propisima. Sada nije jednostavan zadatak pronaći održivo rješenje i na tome radimo i pregovaramo kako bismo novu regulativu  primijenili i dugoročno riješili odnose koncesionara i države.Produljenje koncesije je po nama nužno radi refinanciranja nove faze radova, čija je vrijednost oko 180 milijuna eura za puni profil na dionici dužine oko 30 kilometara od Pazina do tunela Učka. Vjerujemo da će to biti prihvatljivo, jer će se i u razdoblju od tri godine zaposliti oko 1.000 ljudi na izgradnji, ističe Santaleza, koji na upit kad bi se mogla graditi druga cijev tunela Učka, odgovara da su preostali projekti na Ipsilonu podijeljeni u dvije faze, kao i da je prva faza na potezu od Pazina do tunela Učka, dok bi druga faza bila druga cijev tunela te dionica do čvora Matulji na riječkoj obilaznici. 

Opširnije u tiskanom izdanju