Otočani ne moraju strahovati

Hajdaš Dončić: Sa zadarskog Poluotoka do Preka brodovi će ploviti 7-8 puta dnevno

Hina

Foto Zadarski list

Foto Zadarski list

Ministar Hajdaš Dončić najavio je novinarima u privremenoj pristanišnoj građevini u Gaženici, u koju bi prvi putnici trebali ući potkraj ožujka, da će se uskoro raspisati natječaj za brodsku vezu za otoke Ugljan i Pašman te tražiti koncesionara za prijevoz putnika na Poluotok. Kako je rekao, država za sufinanciranje tih veza ima oko milijun eura



ZAGREB/ZADAR  Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić rekao je u četvrtak u Zadru kako otočani ne moraju strahovati za putovanje sa zadarskog Poluotoka (stara gradska luka) u Preko na otoku Ugljanu jer će, nakon preseljenja trajektnog prometa u industrijsku zonu Gaženicu, s Poluotoka prema Preku brodovi ploviti sedam-osam puta na dan.


Ministar Hajdaš Dončić najavio je novinarima u privremenoj pristanišnoj građevini u Gaženici, u koju bi prvi putnici trebali ući potkraj ožujka, da će se uskoro raspisati natječaj za brodsku vezu za otoke Ugljan i Pašman te tražiti koncesionara za prijevoz putnika na Poluotok. Kako je rekao, država za sufinanciranje tih veza ima oko milijun eura. Dodao je da će taj natječaj u idućih sedam dana objaviti Agencija za obalni linijski prijevoz.


Ministar je pozvao zadarskoga gradonačelnika Božidara Kalmetu da u gradskom proračunu pronađe novac za sufinanciranje autobusne veze od nove luke Gaženice do gradskog središta.




Rekao je i kako je na razgovorima u ministarstvu, na kojima je bio i zadarski gradonačelnik Klameta, bilo riječi o tome da bi Jadrolinija, kao sadašnji koncesionar, mogla zadržati neke trajekte između Poluotoka i Preka, ali samo ako do preseljenja iz grada u Gaženicu ne bude izabran koncesionar. Dodao je kako ne zna zašto gradonačelnik Kalmeta njemu govori jedno, a novinarima drugo.


Hajdaš Dončić je rekao da će izvan sezone do Preka na Ugljanu iz Zadra biti 15 veza, od kojih pola trajektnih, a pola brodskih, a kad se završi spomenuti natječaj, dvije bi trajektne veze ujutro i dvije popodne i dalje vozile između Preka i Poluotoka zbog školaraca i građana. No, to je privremeno rješenje, do kraja 2016. i 2017., do kada se i sve brodske veze na Jadranu slijedom liberalizacije tržišta moraju ponovno koncesionirati, rekao je Hajdaš Dončić.


Odgovarajući na Kalmetin današnji prijedlog da se dio trajektnoga prometa, bez kamiona i tegljača, zadrži na Poluotoku, ministar Hajdaš Dončić je upitao čemu potrošenih milijardu kuna ako se trajekti neće seliti u Gaženicu. Dodao je kako je upravo zadarski gradonačelnik bio najveći zagovornik selidbe trajektnog prometa u novu luku.


Gradonačelnik Kalmeta ocijenio je danas uoči dolaska ministra Hajdaša Dončića da se Gaženica »pretvorila u još jedan šlamperaj i nesposobnost Vlade«.


»Mi smo o tome do sada sto puta govorili i, nažalost, obistinilo se ono na što smo upozoravali. Trajektnu luku Gaženicu, dakle novu državnu luku, treba dovršiti onako kako je zamišljeno, a ne parcijalno. Tamo mora niknuti jedan novi grad. Naš stav je da nema preseljenja dok se luka ne izgradi kompletno«, rekao je zadarski gradonačelnik komentirajući Vladin prijedlog o premještanju trajektnog prometa.


Božidar Kalmeta misli da na Poluotok i dalje treba pristajati barem polovica dosadašnjih trajektnih veza, ali bez teških kamiona.