Kako je MORH definitvno u cajtnotu s remontom aviona, postoji realna mogućnost da se u posao krene i prije isteka roka
ZAGREB Hrvatsko ratno zrakoplovstvo spremno je za remont MiG-ova 21, kao i za obavljanje svih zadaća tijekom ovog posla. Iako će, ako sve bude po predviđenim planovima, tijekom ljeta u jednom trenutku završiti na tek četiri operativna aviona.
Posljednjih dana stoga je Eskadrila borbenih aviona (EBA) 91. zrakoplovne baze HRZ i PZO poprilično aktivna. I iz najava MORH-a se može vidjeti kako se dosta leti na MiG-ovima, a samo tijekom trosatne posjete ekipe Novog lista u utorak 30. travnja letjelo je ukupno pet aviona. Zapovjednik eskadrile bojnik Željko Ninić objašnjava kako je postrojba spremna za remont i komplicirano situaciju koja im nastaje tijekom izmjena aviona na relacija Hrvatska – koji god se zavod odabere za ovaj dugo iščekivani posao.
Pojačana obuka
– Rasporedili smo resurse, pojačali smo sada obuku. Naši će piloti u 2013. godini imati dovoljno sati naleta bez obzira na remont koji slijedi, kaže nam bojnik. Kako nakon što se remont završi, a to je sredinom sljedeće godine, HRZ na raspolaganju ima dva MiG-a 21 više nego do sad, postoje planovi da se naši piloti krenu obučavati i za noćne letove. To se do prije nekoliko godina već radilo, ali se sa smanjenjem tehničkih resursa ipak moralo odustati od ovog zahtjevnog vida obuke.
Piloti su zbog očekivanog povećanja broja aviona, a samim time i letnih sati, jako zadovoljni. Stoga se ne nerviraju što MORH nije odobrio neke od njihovih želja tijekom remonta. Nije neka velika tajna da su tražili prije svega nove rakete.
Užurbano na Plesu
– Nama je najbitnije da dobijemo remontirane avione, drugi se sustavi mogu i naknadno ugraditi ako se ukaže potreba i ako politika zaključi da nam trebaju i da imamo novca za njih. Ugraditi nove rakete, koje se uredno koriste na ovom tipu aviona, nije nikakav problem, kaže Ninić.
Na Plesu je tako užurbano posljednjih dana i tjedana, dosta se leti, sve što može letjeti je u pogonu. A u međuvremenu, rok za predaju ponuda za remont aviona istječe u utorak 7. svibnja. Do tog dana Rumunji i Ukrajinci moraju dati svoje obvezujuće ponude. Kako je MORH definitvno u cajtnotu s remontom aviona, postoji realna mogućnost da se u posao krene i prije isteka roka za žalbu druge strane. Dapače, koliko se doznaje iz vojnih i političkih krugova, to je najizvjesnija solucija. Hrvatskim MiG-ovima uglavnom ove godine istječu resursi, zbog čega je MORH u svom pozivnom natječaju od dobitnika posla zatražio da prvi avion isporuči već u listopadu ove godine. HRZ, odnosno Eskadrila borbenih aviona, stoga bi se od kraja srpnja do tog dana trebali snaći sa samo četiri aviona. Kako su dva uvijek potrebna za dežurni par spreman za presretanje nepoznatih letjelica u hrvatskom zračnom prostoru, za sve ostale zadaće ostat će tako tek dva zrakoplova.