Efikasnija kupnja karata i ukrcaj na brod bez čekanja

E-Jadrolinija: Do mjesta na trajektu pretplatom i internetom

Darko Pajić

Jadrolinija konačno modernizira poslovanja / Foto Ivica TOMIĆ

Jadrolinija konačno modernizira poslovanja / Foto Ivica TOMIĆ

Krajem svibnja Jadrolinija će konačno omogućiti online kupnju karata za trajektne linije



RIJEKA  Nepotrebnih gužvi prilikom kupnje karata za trajekte i katamarane Jadrolinije ove turističke sezone više neće biti. Jučer je u sjedištu Jadrolinije u Rijeci prezentiran projekt »E-Jadrolinija«, odnosno »Jadrolinija po mjeri putnika«, te je predstavljen niz novosti u sustavu kupnje karata, kao i uvođenja otočnih iskaznica u sklopu informatizacije sustava Jadrolinije.


Prezentaciju su vodili predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac i član Uprave Marko Čičin-Šain u nazočnosti ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaš Dončića, gradonačelnika Rijeke Vojka Obersnela i ravnatelja Agencije za obalni linijski pomorski promet Ivana Franičevića.


Kako je naglašeno, po prvi puta se u pomorskom prometu u Hrvatskoj uvodi princip ENC uređaja, a riječ je o mogućnosti otvaranja prepaid računa. Od početka ožujka otočani će na svoje iskaznice moći uplatiti željeni iznos i otvoriti prepaid račun te se ukrcavati na brodove Jadrolinije bez kupnje karte u agencijama, što je dosad bilo moguće samo za otočane koji imaju pravo na besplatan prijevoz.    

Pomorski ENC


Već u travnju bi u funkciji trebala biti nova prepaid kartica pod nazivom »Jadrolinija2Go«, koju će moći posvjedovati sve fizičke i pravne osobe. Ovaj novi prozvod svim korisnicima omogućit će pogodnost direktnog ukrcaja na brod putem korištenja uplaćenih sredstava na beskontaktnoj kartici »Jadrolinija2Go«.




Na upit koliki će popust biti odobren za korisnike kartice jučer nije bilo konkretnog odgovora, ali je naglašeno da će svakako biti ponuđene nagrade ili bonusi za sve korisnike ove usluge.


  Novost je također da će krajem svibnja Jadrolinija omogućiti online kupnju karata za trajektne linije, koja je dosada bila moguća samo za katamaranske linije.



Ministar Siniša Hajdaš Dončić decidirano je poručio kako najveći nacionalni putnički brodar neće biti privatiziran, jer je riječ o strateški prevažnoj kompaniji za funkcioniranje turizma kao važne gospodarske grane, kao i očuvanja kvalitete života na otocima. Na novinarsko pitanje postoji li mogućnost smanjenja cijena karata u Jadroliniji zbog pojeftinjenja goriva ministar nije odgovorio izravno, ali je kazao kako je najvažniji cilj državne politike uštedjeti novac poreznih obveznika, a to znači trošiti manje novca na subvenciju. Kako iz navedenog proizlazi, smanjenja cijena neće biti.



Kako je istaknuo ministar Siniša Hajdaš Dončić najvažniji ciljevi koje je Ministarstvo postavilo pred novu Upravu Jadrolinije bili su priprema za liberalizaciju prometa u kabotaži koja nastupa od početka 2017. godine, uvođenje otočnih iskaznica, te informatizacija sustava.


  – Važna faza obnove flote provedena je gradnjom četiri trajekta u hrvatskim brodogradilištima. Projekt informatizacije sustava Jadrolinije kroz uvođenje otočnih iskaznica je u završnoj fazi i to je važan cilj, jer svaka dobro uređena država mora znati koliko krajnjih korisnika uživa državnu potporu.


 


 Veći prihodi


Država izdvaja novac poreznih obveznika, oko 230 milijuna kuna godišnje za subvenciju povezivanja kopna s otocima. Otočne iskaznice služe za kontrolu troškova, smanjenje manipulacija i zlouporaba. Ujedno, Jadrolinija ovime postaje jedna od prvih kompanija u Europi, koja ima implementiran sustav otočnih iskaznica, kazao je Hajdaš Dončić.


  Predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac govorio je o rezultatima poslovanja za prošlu godinu naglasivši kako je evidentirana blaga dobit uz 5 posto povećanja komercijalnih prihoda.


  – Osigurana je stabilnost sustava, te će obnova flote biti nastavljena i definirana u Strategiji razvoja Jadrolinije do 2025. godine, koja je u fazi izrade. Kad je riječ o uvođenju i primjeni novog informatizacijskog sustava, prepaid kartica i otočnih iskaznica, najveći trošak odnosi se na nabavu ručnih elektronskih uređaja za evidenciju karata pri ukrcaju. Nabavljeno je oko sto uređaja i uloženo oko milijun kuna, kazao je Klanac.