Skijaški tjedan

Deset posto više aranžmana: Na skijanje ide oko – 200 tisuća Hrvata

Biljana Savić

Skijaši u najvećem broju putuju na sedmodnevna zimovanja / snimio S. JEŽINA

Skijaši u najvećem broju putuju na sedmodnevna zimovanja / snimio S. JEŽINA

Šestodnevna ski karta najskuplja je na Kronplatzu, gdje iznosi 239 eura, u austrijskom Gerlitzenu je 202 eura, a na slovenskoj Rogli 149 eura. Dok za tjedan dana zimovanja na velikim europskim skijalištima treba izdvojiti nekoliko tisuća kuna, na Platku za šest noćenja s doručkom treba platiti tek nešto više od 700 kuna



Pred nama je hrvatski skijaški tjedan, kada zimuje najveći broj Hrvata. Predviđanja su da će ove godine na skijanje ići oko 150 do 200 tisuća Hrvata. Znamo da bijeli sport nije jeftin, za četveročlanu obitelj s velikom djecom bez 10.000 kuna nema se što tražiti na većini europskih skijališta. Ski standard, koji se ogleda u veličini, brojnosti i opremljenosti skijaških staza, komfornom smještaju i obilju pratećih sadržaja, ima svoju cijenu, pa gornje granice gotovo da i nema. Oni, pak, kojima cijena nije važna, troše tako na zimovanje bez problema po osobi koliko prosječna obitelj za sve svoje članove.


Većini je, dakako, bitno koliko što košta, pa imaju i jeftinija slovačka ili francuska skijališta, a neki se svake zime zadovolje i bosanskim ili domaćim skijalištima. Na Jahorini, primjerice, dnevna ski karta vikendom stoji oko 150 kuna, na Platku i Sljemenu i manje. Šestodnevna ski karta najskuplja je na Kronplatzu, gdje iznosi 239 eura, u austrijskom Gerlitzenu je 202 eura, a na slovenskoj Rogli 149 eura. Dok za tjedan dana zimovanja na velikim europskim skijalištima treba izdvojiti nekoliko tisuća kuna, na Platku za šest noćenja s doručkom treba platiti tek nešto više od 700 kuna.


Posebne akcije


– Ove godine na oduševljenje hrvatskih gostiju, za čak 80 posto aranžmana u hrvatskom skijaškom tjednu, od 7. do 14. siječnja, na snazi su bili ili first minute ponude ili posebne akcije poput sedmodnevnog boravka po cijeni šestodnevnog i slično. Riječ je o razdoblju niske sezone pa Hrvati mogu skijati po nikad pristupačnijim cijenama, a tjedan poslije i još nižim cijenama u Atlasovoj klupskoj ponudi za one koji nisu vezani uz školski raspust – kaže nam Nikolina Frklić iz agencije Atlas i naglašava da gosti s Kvarnera najviše biraju Italiju, Austriju i Sloveniju za kraće boravke te Francusku za proljetno skijanje uz dobar provod, osobito za mlađe generacije. Istrani, recimo, mahom biraju Italiju – Kronplatz, Alta Badiju i Superske Dolomite te Passo Tonale, dok Zagrepčani češće odlaze u Austriju, u Sillian, Katschberg, Nassfeld, Bad Kleinkirchheim, Saalbach ili skijalište Zell am See. Slovenska skijališta, kazuju u agenciji Atlas, omiljena su za obitelji s manjom djecom, dok Francusku najviše preferiraju mladi kojima su austrijska i talijanska skijališta preskupa.


Prodaja tijekom ljeta




– Skijaši tradicionalno i u najvećem broju putuju na sedmodnevna zimovanja, što im je ove godine bilo pomalo otežano zbog usklađivanja zimskog odmora s trajanjem zimskih praznika, jer je odluka o produljenju praznika došla kasno. Dio neodlučnijih skijaša zbog toga će ove sezone preskočiti zimski odmor. Usprkos tome, u tijeku je još jedna uspješna skijaška sezona, a i prošla je bila odlična, u kojoj očekujemo rast od 10 posto – kaže Frklić. Ona napominje da tržište iz godine u godinu mijenja navike te se skijaški aranžmani kupuju znatno ranije nego prije, a velik dio kapaciteta prodan je tijekom ljeta, što je u skladu s navikama ostalih europskih gostiju. Na snazi su bili first minute popusti koji su se kretali i do 30 posto, a last minute ponuda u ovom segmentu gotovo i nema. Vrijedi spomenuti da su cijene u katalogu 90 posto bazirane na ponude na dnevnoj bazi, poput jednog polupansiona i jednodnevnog najma apartmana, ovisno o usluzi koju objekt nudi. Takva inicijativa pokrenuta je ponajviše zbog mladih generacija koje sve više rezerviraju aranžmane online, što je ujedno i novost u Atlasovoj strategiji poslovanja, koji je u ovoj sezoni ponudio i online kupnju skijanja.