Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Butković: Na jesen početak radova na cestovnom povezivanju južne Dalmacije

Hina

Snimio Marko GRACIN

Snimio Marko GRACIN

»Ovisno o rokovima za žalbe, izvođač bi trebao biti odabran u lipnju, a s radovima bi se trebalo započeti u trećem tromjesečju ove godine, vjerojatno u rujnu«, kazao je Butković



ZAGREB Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u četvrtak kako bi radovi na cestovnom povezivanju južne Dalmacije s ostatkom zemlje trebali započeti na jesen, a završiti do 2021. godine, dok bi gradnja samog Pelješkog mosta trebala trajati tri godine.


 Na konferenciji za novinare nakon sjednice Vlade, na kojoj je donesena odluka o financiranju tog projekta, Butković je kazao da je u tijeku procjena ponuda potencijalnih izvođača.


»Ovisno o rokovima za žalbe, izvođač bi trebao biti odabran u lipnju, a s radovima bi se trebalo započeti u trećem tromjesečju ove godine, vjerojatno u rujnu«, kazao je Butković.




Projekt je vrijedan 430 milijuna eura, a očekuje se da bi se do 85 posto projekta sufinanciralo bespovratnim sredstvima iz fondova Europske unije. Na novinarski upit što će biti s projektom ukoliko Europska komisija ne odobri maksimalni očekivani iznos sufinanciranja, Butković je kazao da će u tom slučaju Republika Hrvatska sama sudjelovati u razlici do 100 posto vrijednosti projekta.


 »No, ne vidim niti jedan razlog da Europska komisija ne prihvati sufinanciranje ovog projekta«, istaknuo je ministar.


 Odgovarajući na upit nije li i ova najava početka radova dio kampanje uoči ovogodišnjih lokalnih izbora, kao što je to bilo i u nekoliko navrata do sada, Butković je rekao da »ovo nije predizborni trik, jer smo došli u ozbiljnu fazu«.


 »Ovo nema veze s izborima, ovo je strateški projekt, ima konsenzus svih političkih stranaka i više nije pitanje izbora«, odgovorio je Butković.


 Za radove koji su već izvedeni na prilaznim cestama i samom mostu, pak, kaže da će biti dijelom nastavljeni, ali da su ugovori s dosadašnjim izvođačima raskinuti.


 »Radovi koji su izvedeni su izvedeni, a ugovori s dosadašnjim izvođačima su raskinuti. (…) Radovi koji su dosad provedeni na pristupnim cestama će se samo nastaviti, a radovi koji su se radili na mostu od 2007. su bili radovi na jednom projektu koji ima drukčije tehničke karakteristike od ovog«, izjavio je Butković.


Na upit koliko je do sada uloženo u taj projekt, ministar je odgovorio da nema taj podatak, ali da »u most nije puno uloženo, pa tu puno ne gubimo«.


Istaknuo je i da bi sigurno voljeli da radove izvode hrvatske tvrtke, ali da ostaje za vidjeti mogu li one to, s obzirom da su znatno oslabljene uslijed višegodišnje krize.


»Ali ostaje činjenica da je ovo veliki strateški projekt, od kojeg će imati koristi ne samo oni koji tamo žive ili putuju, već i građevinske tvrtke i sve one koje budu uključene u taj projekt slijedećih pet godina«, zaključio je Butković.


Vlada je na sjednici u četvrtak donijela odluku o financiranju projekta »Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom«, koji uključuje i izgradnju Pelješkog mosta, vrijednog 430,2 milijuna eura, odnosno 3,2 milijarde kuna.


Tom Vladinom odlukom zadužuje se Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da do pozitivnog okončanja cjelokupnog postupka dodjele sredstava EU-a osigura novac za financiranje prihvatljivih troškova tog projekta.


Odlukom se ujedno Hrvatskim cestama omogućava donošenje odluke o odabiru putem postupka javne nabave te potpisivanje ugovora s odabranim ponuditeljima. Također, ta se tvrtka obvezuje da osigura sredstva za plaćanje poreza na dodanu vrijednost te za sve ostale neprihvatljive troškove vezane uz provedbu projekta.


Krajem prosinca prošle godine Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture primilo je potvrdu JASPERS-a, tijela EU-a za pomoć u pripremi velikih infrastrukturnih projekata, o pripremljenosti tog projekta izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta.


Projekt cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom ocijenjen je kao najbolje rješenje za prometno povezivanje razdvojenog teritorija Hrvatske, a predviđa tri glavne faze: prva je Pelješki most u duljini od 2,4 kilometra; druga su pristupne ceste na Pelješcu Duboka (D8) – Zaradeže (D414) u duljini od 12,04 kilometra i treća je obilaznica Stona Zaradeže (D414) – Donta Doli (D8) – Prapratno (D414) i izgradnju obilaznice Prapratno (D414) – Donta Doli (D8) u duljini od 18,09 kilometara.


Krajem siječnja završio je pregled i ocjena dostavljenih ponuda u prvom krugu pretkvalifikacijskog natječaja za gradnju Pelješkog mosta te je trebao započeti drugi stupanj ograničenog postupka javne nabave. Neslužbeno, na pretkvalifikacijskom natječaju Hrvatske ceste su zaprimile 12 ponuda etabliranih tvrtki iz Francuske, Španjolske, Italije, Kine i Južne Koreje.