WTM u Londonu

Britanci ponovo putuju i rado biraju Hrvatsku

Alenka Juričić Bukarica

Od siječnja do rujna bilo je oko 414.000 britanskih dolazaka što je 10 posto više nego lani te više od 2,1 milijun noćenja što je 9 posto više. Iduće godine su očekivanja velika, moguć je dvoznamenkasti rast



LONDON Nezaposlenost je najniža od izbijanja ekonomske krize 2008. pa je tako svaki sedmi Britanac ove godine bio barem na jednom putovanju s minimalno sedam noćenja. Prije tri godine je, s druge strane, čak 38 posto njih – ostalo kući.


Podaci su to prezentirani jučer na jednom od najvećih svjetskih turističkih sajmova – World Travel Marketu u Londonu. Pozitivno ozračje ove svjetske turističke burze, koja od 3. do 6. studenoga u britanskoj prijestolnici okuplja ključne turističke »igrače« iz cijelog svijeta, pokazuje i činjenica da će se ove godine ovdje sklopiti oko 300 milijuna funti više poslova, ukupno čak 2,5 milijarde.   


Deset najvažnijih


Zanimljivo je kako će najveći dio Britanaca iduće godine ostati u svojoj zemlji, a među ostalim zemljama po popularnosti prednjači SAD-a, potom Španjolska i Francuska. Ove godine bilježi se veliki povratak Grčke pa je u ovu zemlju iz Velike Britanije stiglo 32 posto više turista. 


   Britansko je tržište među deset najvažnijih i za Hrvatsku pa je tako od siječnja do rujna ostvareno oko 414.000 britanskih dolazaka što je 10 posto više te više od 2,1 milijun noćenja što je 9 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Iduće godine su očekivanja velika, britansko tržište je proteklih godina jedno od najbrže rastućih, i to uvijek s dvoznamenkastim trendom rasta.  


Hrvatska se na Otoku predstavlja i kao festivalska destinacija, odnosno party meka u kojoj se održavaju festivali elektroničke glazbe Ultra Europe, a Britancima posebno zanimljiv Hideout koji dolazi na Zrće i u Istru. Tako je Hugo Baus, izvršni direktor Ultra Europe kazao kako 20 posto gostiju imaju iz Velike Britanije. Ovaj festival u Splitu je u srpnju podebljao turističku bilancu sa 150.000 noćenja, dok se iduće godine očekuje ostvarenje oko 250.000 noćenja, s obzirom na to da se festival produžava na sedam dana te će uz Hvar, kamo seli nakon Splita, uključiti još neke otočne destinacije.    – Plan nam je do 2016. dostići oko pola milijuna noćenja, kazao je Baus navevši kako nagodinu dolaze još jača imena svjetske elektroničke scene.




  – S obzirom na najave, atmosferu koja po pitanju hrvatske Vlada na ovom tržištu te odrađene marketinške aktivnosti, smatram da bi bilo opravdano i u 2015. očekivati dvoznamenkasti rast. Britanski turisti u Hrvatskoj su najbolji potrošači, čak ispred Rusa. U prosjeku troše 127 eura po turistu, kazao je na WTM-u ministar turizma Darko Lorencin.


   Velika Britanija je, uz Njemačku, Italiju, Francusku i Skandinaviju, jedno od pet tržišta na koje će Hrvatska turistička zajednica (HTZ) dati najveći naglasak u oglašavanju za što će na Otoku nagodinu nacionalna turistička organizacija potrošiti oko 9 milijuna kuna, najavio je pak Ratomir Ivičić, direktor Glavnog ureda HTZ-a te dodao kako će se veći naglasak dati na digitalno oglašavanje. Nedavno je HTZ bio sponzor BBC-jevog projekta BBC Eath za cijelu Europe te u HTZ-u navode kako se već vidi povećan interes Britanaca za našom zemljom.


  


Potvrđeni letovi


Iz Londona stižu i dobre najave što se tiče novih aviolinija. Tako je potvrđeno kako će British Airways nastaviti letjeti iz Gatwicka za Dubrovnik dva puta tjedno, samo će se ti letovi prebaciti s dosadašnjih četvrtka i nedjelje na ponedjeljak i petak. Novi potvrđeni letovi su onaj British Airwaysa na relaciji London – Split, Jet2-a na liniji Edinburgh – Split te dodatni let Manchester – Dubrovnik.


Thomson će letjeti iz Londona i Manchestera za Split, iz Bristola za Pulu, iz Glasgowa, Bristola i Newcastlea za Dubrovnik, a tu su i dodatni letovi za Dubrovnik iz Londona, Manchestera i Birminghama.


   Ovih dana će se hrvatski predstavnici u Londonu sastati s još nekoliko predstavnika aviokompanija, među kojima je interes s norveškog tržišta, a u najavi su i nove linije iz Francuske. Interes najviše raste za Split, javljaju se nove kompanije i novi touroperatori. Što se tiče Kvarnera, Ivičić je kazao kako je interes nešto manji. Kako doznajemo, za sada nema najava novih aviolinija iz Velike Britanije za Zračnu luku Rijeka.