Nije smio glisirati na 200 metara od obale što pokazuju satelitski snimci, dok će brzina tek biti vještačena, iako je vjerojatno bila riječ o glisiranju. Na toj poziciji nije smio biti uključen ni auto-pilot, jer je u moru moglo biti i kupača
Državni tajnik za more, kap. Mario Babić odlučno odbija bilo kakve insinuacije o prikrivenim motivima za osnivanje Povjerenstva. – Nema niti govora o tome da itko želi zaštititi Tomu Horvatinčića ili bilo koga drugog. Ja sam se i osobno založio da se Povjerenstvo imenuje i tu nema ništa čudno, mi to i inače imamo obvezu napraviti prema Pravilniku o postupanju ukoliko ima poginulih u nezgodi. Neću prejudicirati istragu, ali mogu osobno odmah sada reći da su neke stvari ovdje bile apsolutno nedopustive. Prije svega je riječ o tome da Horvatinčić nije smio glisirati na 200 metara od obale što pokazuju satelitski snimci, dok će brzina tek biti vještačena, iako je vjerojatno bila riječ o glisiranju. Na toj poziciji nije smio biti uključen ni auto-pilot, jer je u moru moglo biti i kupača. Ne vidim što je on na kraju imao mahati drugoj jedrilici, da je isključio motor brod bi stao gotovo odmah i ništa se vjerojatno nije dogodilo. Sve je to u najmanju ruku čudno i nelogično i osobno smatram da je riječ o bahatosti i neodgovornosti Tome Horvatinčića, a je li tako utvrdit će se u postupku istrage, kazao je Babić. U sastav tročlanog Istražnog povjerenstva imenovani su nezavisni istražitelj pomorskih nezgoda iz Lučke kapetanije Dubrovnik kap. Joško Vlašić, lučki kapetan u LK Senj Siniša Orlić i glavni inspektor Lučke kapetanije Šibenik Boris Seljanovski.