Do 1. srpnja 2013. godine »3. maj« će biti konsolidiran i privatiziran, kažu u vrhu Vlade, napominjući kako, naravno, neće moći opstati ni sva radna mjesta, ni sve današnje organizacijske jedinice unutar »3. maja«
RIJEKA Hrvatska Vlada tražit će za privatizaciju »3. maja« novog investitora u Hrvatskoj. Prema informaciji neslužbeno potvrđenoj u vrhu Vlade, u vlasti smatraju da presudan za uspješnu privatizaciju škvera nije isključivo novac, nego pamet, znanje i dobar menadžment koji zna pronaći novac, a toga ima i u Hrvatskoj.
– Kao što se DIV pokazao dobrim rješenjem za Brodosplit, jer ima ljude koji znaju što hoće i znaju što treba raditi, tako će se unutar Hrvatske naći i ozbiljan investitor za »3. maj«. Nećemo »bjelosvjetske hohštaplere« nego domaću pamet i kapital – izjavio je za naš list član Vlade. Samoborska tvornica vijaka DIV upravo je u procesu preuzimanja Brodosplita uz podršku Vlade, i u Ministarstvu gospodarstva uvjereni su da će DIV za tu investiciju osigurati 1,5 milijardi kuna, sukladno uvjetima natječaja.
Kako je poznato, na sjednici Vlade sutra, u četvrtak, bit će ponuđen »plan A, B i C« za brodogradnju, kako je to rekao potpredsjednik Radimir Čačić nakon što je Danko Končar odbio ući u »3. maj«. Poznato je također da Vlada stoga Končaru neće omogućiti ulaz ni u Brodotrogir ni u Kraljevicu, a po svemu sudeći rješenje za »3. maj« naći će se u djelomičnoj privatizaciji svih pratećih djelatnosti u brodograditeljstvu – dakle »3. maj« Ugostiteljstva, vjerojatno i TIBO-a itd. – dok bi »core business«, dakle proizvodnja broda na navozu, ostala jezgra tvrtke koja će do 1. srpnja 2013. godine i ulaska u EU biti privatizirana, i to hrvatskim kapitalom.
– Uprava »3. maja« ima zadatak pod hitno restrukturirati tvrtku, dati odmah u privatizaciju sve djelatnosti koje nisu osnovna djelatnost, neke i ugasiti ako praktički i ne proizvode, a onda će se naći novi partner za privatizaciju konsolidirane tvrtke, i to domaći. Do 1. srpnja 2013. godine »3. maj« će biti konsolidiran i privatiziran – kaže naš sugovornik.
Naravno, neće moći opstati ni sva radna mjesta, ni sve današnje organizacijske jedinice unutar »3. maja« – dijelovi će se privatizirati, kao i što će slučaj biti i sa djelatnostima skelara, brodocjevara i drugih.
– Ono što je najvažnije jest da »3. maj« sigurno ne ide u stečaj, kako su to maliciozno izjavljivali investitori koji su se pokazali neozbiljnima – kažu u Vladi.