Novi vlasnik kompanije

Tomislav Debeljak tvrdi: ‘Bit će dovoljno posla za oba škvera. Vratit ćemo broj radnika na pretkriznu razinu’

P. N.

Foto Boris Scitar / Vecernji list / PIXSELL

Foto Boris Scitar / Vecernji list / PIXSELL

Samo za Brodosplit imamo pisma namjere i ugovorene poslove vrijedne 2,3 milijarde eura, a Fincantieri ima dovoljno posla da popuni kapacitete oba škvera. Trebat će nam i više zaposlenika



Tomislav Debeljak optimističan je nakon preuzimanja Uljanik grupe.


– Usmjeren sam na budućnost kompanije i razvoj brodogradnje. Posla će za oba škvera biti, a u to sam siguran jer samo za Brodosplit imamo pisma namjere i ugovorene poslove vrijedne 2,3 milijarde eura, a Fincantieri ima dovoljno posla da popuni kapacitete oba škvera. Trebat će nam i više zaposlenika pa se nadam da će se broj zaposlenih vratiti na pretkrizne razine – kazao je za Večernji list Tomislav Debeljak, vlasnik DIV grupe, koji je 2012. preuzeo splitski škver.


Plan restrukturiranja ubrzano će se pripremati u tjednima pred nama pa se očekuje gotov dokument do kraja veljače ili najkasnije početkom ožujka. Takav plan, podsjetimo, mora odobriti i Europska komisija, a kako se restrukturiranje svodi na Uljanik brodogradilište i Uljanik d. d. mogao bi se eventualno odobriti i neki manje intenzivan plan pomoći, koji bi omogućio ulijevanje manjeg iznosa novca države u te kompanije.




To bi olakšalo situaciju oko pokušaja spašavanja novogradnje broda 500, poznatijeg pod nazivom jaružalo, najskupljeg broda za koji je država jamčila. Naime, država je za taj brod dala 923 milijuna kuna jamstava, a kako ga je naručitelj otkazao, toliko će morati i podmiriti. Brod je u visokom stupnju završenosti, odnosno završeno je čak 80 posto radova na njemu, a za njegov završetak država bi trebala uložiti još 160 milijuna kuna.


Time bi pak spasila gotovo 770 milijuna kuna direktnih jamstava uvećanih za kamate pa bi ulaganje bilo isplativo. Izbjegavanje stečaja Da bi se spasilo dva škvera, morat će se raditi i na izbjegavanju stečaja, odnosno na deblokadi računa oba brodogradilišta “teškoj” oko 150 milijuna kuna. Kako saznajemo, sva imovina škverova “do zadnjeg vijka i dizalice” korištena je kao kolateral za razne kredite, pa se naplata eventualnih pozajmica novca za deblokadu nema čime osigurati što injekciju svježeg novca čini vrlo riskantnim potezom, piše Večernji.