Dobar komad "kolača"

Što se “kuha” na svjetskoj turističkoj burzi WTM? Londonska platforma za uspjeh hrvatskog turizma

Marina Kirigin

Foto Marina Kirigin

Foto Marina Kirigin

Jet2com imaju oko 200 hotela i 30 vila u Hrvatskoj, a u ovom trenutku prodali su 20 posto kapaciteta za 2019. godinu i pritom zadržali cijene, rekao je Gari Cappelli



LONDON Britanski gosti turizmu Europske unije godišnje donose oko 37,4 milijarde eura. Četrdeset i šest milijuna Britanaca putuje u inozemstvo, a oko 75 posto od navedenog broja, negdje oko 35 milijuna njih, svoj odmor provodi u nekoj od zemalja Europske unije. Dio tog kolača otpada i na Hrvatsku koja iz godine u godinu bilježi rast broja dolazaka i noćena Britanaca, pa ih je tako dosad u ovoj godini stiglo oko 850.000 odnosno osam posto više nego lani.


Međutim, dolasci Britanaca u zemlje EU, pa tako i u Hrvatsku, mogli bi se prepoloviti. Govori se o scenarijima prema kojim bi čak 20 milijuna Britanaca u narednoj godini mogli okrenuti leđa Europi.


Razlog je naravno njihov mogući izlazak iz EU pa je tako i tema Brexita i njegovog odraza na turističku privredu Hrvatske bila jedna od važnijih tema na hrvatskom štandu u Londonu, na svjetskoj turističkoj burzi WTM, vodećem trodnevno događanje koje okuplja ključne dionike svjetske turističke industrije i sektora putovanja na temu trendova, izazova i inovacija u turizmu.


Ne treba strahovati




Uvođenje viza, skuplji troškovi putovanja, slabija povezanost avio linijama navode se samo kao dio nečeg što će opteretiti njihov dolazak u Europu izađu li iz EU.



Ministar turizma Gari Capelli nakon odrađenih prvih razgovora kaže kako informacije od vodećih engleskih touroperatera govore da ne treba strahovati. Navodi kako su predstavnici turoperatora Jet2com naveli kako za sada nema nikakve reakcije na tržištu, kako su ove godine imali rast od 20 posto u kapacitetima i bukingu, te da i u 2019. godini očekuju rast na hrvatskom trzištu od 5 posto.


– Jet2com imaju oko 200 hotela i 30 vila u Hrvatskoj, a u ovom trenutku prodali su 20 posto kapaciteta za 2019. godinu i pritom zadržali cijene – rekao je ministar turizma Hrvatske.


Svjetska turistička burza WTM (World Travel Market) u Londonu, vodeće trodnevno događanje koje okuplja ključne dionike svjetske turističke industrije i sektora putovanja na temu trendova, izazova i inovacija u turizmu. Otvoreno je danas i traje do 7. studenog u londonskom Excelu.


Londonska platforma za uspjeh


Na trideset osmom izdanje burze, na kojoj se očekuje preko 5.000 izlagača iz 185 turističkih destinacija, kao i kompanije iz tehnološkog i privatnog sektora uz 51.000 predstavnika turističke i poslovne javnosti, od agenata, ulagača, predstavnika medija, digitalnih influencera te ministara i ostalih visokih dužnosnika turističke industrije iz cijelog svijeta, sudjeluje i hrvatska turistička privreda »pod kapom« Hrvatske turističke zajednice. Svi oni pokušat će što bolje iskoristiti londonsku »platformu« za stvaranje poslovnih prilika i sklapanje poslovnih ugovora u vrijednosti od sveukupno 2,8 milijardi funti.



Na štandu u Londonu, uz turističke dužnosnike, hrvatski turizam predstavlja dvadeset i dva suizlagača: Adriatic DMC, Aminess Hotels & Campsites (Laguna Novigrad), Aronda Adriana Travel, Ban Tours, Crvena Luka Hotel & Resort, Gulliver Travel, HUP Zagreb, Jadran Crikvenica, Klaster Slavonija, Kompas Zagreb Cruise, Maistra Hospitality Group, NP Plitvice, ORYX RENT A CAR, Perfecta Travel, Sunčani Hvar, Reminess, TZG Dubrovnik, TZG Zagreb, TZ Dubrovačko-neretvanske županije, TZ Splitsko-dalmatinske županije, Uniline i Valamar Riviera.