Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
9. prosinca 2019.
Ipak ima nade

Razrađen detaljni plan za deblokadu "3. maja"? Horvat: 'Tražimo način da se brodovi završe'

Foto S. Drechsler
Foto S. Drechsler
Autor:
Objavljeno: 21. lipanj 2019. u 11:15 2019-06-21T11:15:00+02:00

Mi u ovom času nalazimo legalni način da se oni brodovi koji su u fazi gotovosti završe. Kroz nekoliko dana će plan biti predstavljen upravi "3. maja" i sindikatima, rekao je Horvat

Među dobavljačima i kooperantima 3. maja cirkulira dokument o prijedlogu sporazuma s vjerovnicima, oko kojeg su se i oponentni navodno počeli slagati, piše Poslovni.hr.

Na pomolu je navodno deblokada, a prve neslužbene informacije govore i da bi Vlada mogla to podržati. Može se očekivati da će direktor Edi Kučan, pod pritiskom ročišta za odlučivanje o stečaju (4. srpnja), uskoro uputiti prijedlog u formi ponude na očitovanje svima iz ove kategorije vjerovnika te na znanje Vladi.

Nakon što je Uprava odabrala pravnog savjetnika radi definiranja pravnog modela deblokade kako bi se izbjegao stečaj - odvjetničko društvo Ljubenko i partneri, koje je i pravni zastupnik vjerovnika predlagatelja stečaja 3. maja s ciljem nastavka poslovanja, definiran je i raspravljen model. U njemu se blokada (151 mil. kn) dijeli na nekoliko grupa vjerovnika, piše Poslovni.hr.

To su radnici, RH, OTP banka kojoj je 3. maj jamac za tražbinu prema Uljaniku, te dobavljači i kooperanti. Za prve tri kategorije rješenja se konstatiraju neovisno od prijedloga sporazuma, uz objašnjenje da su npr. radnici isti trošak u bilo kojem modelu, dok država kao vjerovnik na blokadi i "spasitelj" koji će dati interventni kapital za deblokadu, može se sama sa sobom izregulirati. Međutim, to nije slučaj s dobavljačima i kooperantima.

Njih dijele na dvije grupe, a ako ih 90% i više prihvati povlačenje blokade, u kratkom roku bit će namireni s 10% tražbine. Preostalih manje od 10% bili bi isplaćeni u cijelosti. Apetiti ne bi trebali rasti kod onih koji prihvaćanjem sporazuma "drže ključeve" deblokade, jer bi u suprotnom u stečaju svi dobili nula kuna, a svoj interes navodno bi pronašli u nastavku suradnje sa škverom. Ako ih 90% i više prihvati sporazum, za državu bi izlazna strategija iz stečajne zone predstavljala trošak od 12,5 mil. kuna.

To je znatno ispod stečajnog troška procijenjenog na oko 37 mil. kn (bez radničkih tražbina). U tih 12,5 mil. kn, oko 6,2 milijuna tiče se 10%-tne isplate onima koji prihvaćaju sporazum, a ostatak se predviđa za 100%-tnu isplatu onima koji se protive. Budžet može još i nešto rasti, ali ne bitno, ako se pojave i neke nove blokade. Sudeći prema pozitivnom raspoloženju dobavljača i kooperanata, procjenjuju se velike šanse za uspješnost sporazuma, no ostaje za vidjeti što će donijeti kratki rokovi u kojima je osmišljena realizacija u vidu minuciozne tehničke operacije, dodaje Poslovni.hr.

Ministar Darko Horvat danas je rekao da iz Kine stižu vijesti kako ne postoji ozbiljna namjera kineskih partnera za ulaganjem u "3. maj", ali Kineze interesira znanje naših inženjera i brodograditelja.

- Mi u ovom času nalazimo legalni način da se oni brodovi koji su u fazi gotovosti završe. Kroz nekoliko dana će plan biti predstavljen upravi "3. maja" i sindikatima, rekao je Horvat, koji je navodni plan deblokade kratko prokomentirao riječima kako je to odgovornost uprave.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.