Loša komunikacija

Pogledajte kako je mrcina od 363 metara puna kontenjera udarila u rivu u luci Jebel Ali

P. N.

Trenutak udara broda u rivu i dizalice/Foto MAIB

Trenutak udara broda u rivu i dizalice/Foto MAIB



RIJEKA Neodgovarajuća komunikacija između mosta i pilota dovela je do sudara između broda CMA CGM Centaurus, registriranog u Velikoj Britaniji, i pristaništa i kopnenih dizalica u luci Jebel Ali u Ujedinjenim Arapskim Emirata, koji se dogodio 4. svibnja 2017. godine, piše na portalu pomorac.net. Nesreća je rezultirala padom dizalice i ozljedom deset osoba na kopnu, uključujući i ozbiljnu ozljedu jednog od radnika.


Prema izvješću britanskog MAIB-a sudar je nastao jer brod nije mogao dovoljno sporo i lagano ući u bazen i pripremiti se za vez.


– Peljar nije bio svjestan brzine broda, a tim na mostu nije bio siguran koja je najveća brzina potrebnu za sigurni manevar. Nije bilo dogovorenog plana za predviđeni manevar, pa stoga nema zajedničkog mentalnog modela između mosta i pilota – rekao je MAIB.




– Slijedom toga, pilot je djelovao izolirano bez podrške mosta, omogućavajući mu da odluči krivo. Peljareva izvedba bila je usredotočena na učinkovitost, što je utjecalo na njegovu odluku da brod okrene u bazen bez da se manevar provede dovoljno sporo kako bi se omogućio siguran završetak operacije.


Neaktivno sudjelujući s timom na mostu peljar je signalizirao da mu nije potrebna pomoć, navodi se u izvješću.


– Ne zahtijevajući da novozaposleni peljari prođu obuku BRM-P, lučke vlasti Jebel Alija propustile su priliku da istaknu svoju predanost učinkovitoj integraciji svojih peljara s timovima na mostu i osiguraju da su im peljari obučeni po načelima BRM-a – dodao je MAIB.


Unatoč opsežnoj industrijskoj smjernici, zapovjednici i peljari i dalje su nevoljni da rade zajedno u skladu s načelima BRM-a.


– Mnogi čimbenici u ovoj nesreći mogu se pripisati usredotočenosti na što brže dovršavanje obuke peljarenja. Prioritet postavljen na razini višeg menadžmenta ima značajan utjecaj na kulturu sigurnosti luke i trebalo bi prepoznati da vremenski pritisak, zbog učinkovitosti terminala i financijske nagrade, može imati negativan utjecaj – navodi se u izvješću.


U zaključku, MAIB preporučuje DP World UAE regiji da pregleda i unaprijedi upravljanje plovidbenim i veznim operacijama u pogledu kretanja velikih kontejnerskih brodova unutar luke Jebel Ali.


Međunarodnoj brodarskoj komori, Međunarodnoj udruzi peljara i Međunarodnoj udruzi lučkih kapetanija preporučuju se da promoviraju prednosti pridržavanja učinkovitih postupaka upravljanja resursima mosta tijekom pilotaže i potiču tečajeve za peljare kao učinkovito sredstvo za postizanje učinkovitih operacija, stoji na portalu pomorac.net.