Najveći broj ljudi angažiran je na zahtjevnoj preinaci »Cable Enterprisea«, jer bi kašnjenje uzrokovalo goleme penale. Nedostaje kvalificiranih zavarivača, cjevara, električara... koji su mahom otišli iz Hrvatske, trbuhom za kruhom
RIJEKA U Brodogradilištu »Viktor Lenac« posljednjih tjedana pucaju po šavovima od posla, radi u dvije, pa i tri smjene, a uz svoje radnike, njih oko 500, angažirali su i svu dostupnu kooperantsku radnu snagu diljem Hrvatske, otprilike još toliki broj. I još im nedostaje ljudi, kaže predsjednik Uprave Robert Škifić.
Kraj prošlog tjedna dočekali su s devet brodova, u jednom trenutku u dokovima i na vezu bilo ih je čak dvanaest. Ne računajući pritom njihov najveći i najvažniji posao, preinaku kabelopolagača »Cable Enterprise« na kojem je trenutno angažirano i najveći broj ljudi, u ovoj fazi posla naročito cjevara.
Posao je velik i zahtjevan, rok za završetak ove preinake prilično kratak, sredina veljače iduće godine. Bilo kakvo značajnije odstupanje od onog što su ugovorili s Prysmianom, vlasnikom ovog broda, »Lencu« bi u čas posla donijelo penale u takvim svotama da »boli glava«.
Da je kojim slučajem situacija od prije sedam, osam godina, kada su brodari proživljavali pravu renesansu u cijenama vozarina, »Lenac« bi danas plivao u novcu. No, nažalost, još nema značajnijeg oporavka na tržištu brodskog prostora, pa brodarske kompanije i dalje naručuju samo najnužnije zahvate.
Pribroji li se tome i nesmiljena konkurencija koja vlada među brodogradilištima na Mediteranu, naročito onih turskih koji dodatno snižavaju cijene, financijski efekti obavljenih remontova brodova mogli bi se podvesti pod onu »velik promet, mala zarada«.
Više možete pročitati u tiskanom izdanju!