Neobičan potez

GOLA HRANA Vlasnik supermarketa izbacio plastičnu ambalažu, zarada se povećala 300 posto

P. N.

Izvor: Facebook/Tj Gonzalez

Izvor: Facebook/Tj Gonzalez

Vlasnik supermarketa u novozelandskom gradu Christchurch odlučio je izbaciti plastična pakiranja voća i povrća što je rezultiralo navalom kupaca i porastom prodaje pojedinih proizvoda za čak 300 posto.



Vlasnik supermarketa u novozelandskom gradu Christchurch odlučio je izbaciti plastična pakiranja voća i povrća što je rezultiralo navalom kupaca i porastom prodaje pojedinih proizvoda za čak 300 posto.


Akciju pod nazivom ˝Food in the nude˝, odnosno, ´gola hrana´ pokrenuo je Nigel Bond, vlasnik supermarketa koji pripada novozelandskom lancu ˝New World˝. Gola hrana je ubrzo postala pravi hit među kupcima, a prodaja određenih proizvoda poput crvenog luka povećana je za 300 posto.


˝Kada smo u supermarketu na policama izložili voće i povrće bez plastičnog pakiranja, broj kupaca je odjednom značajno porastao. Sjećam se da sam kao dijete s roditeljima kupovao voće i povrće na štandovima i još uvijek osjećam miris svježih citrusa i luka. Pakiranjem proizvoda u plastiku ljudima smo oduzeli to iskustvo”, rekao je Nigel Bond.




Bond ima tridesetogodišnje iskustvo u trgovačkom poslovanju i bio je svjestan da nagle promjene u načinu poslovanja ponekad mogu izazvati katastrofalne posljedice, no „razgolićivanjem” hrane od svojih je kupaca dobio samo pozitivne povratne informacije, i to kao nikada do sada, prenosi Eko Vjesnik.


Prema Bondovim riječima, primjer njegovog supermarketa slijedi još osam ili devet drugih trgovina iz lanca „New World“, no smatra kako borba protiv plastičnog onečišćenja tu ne prestaje. Nigel Bond vjeruje da proizvođači imaju mnogo važniju ulogu od trgovaca i kako bi trebali preuzeti odgovornost za svoje proizvode.


˝Mi smo samo posrednici, uzimamo ono što nam daju˝, kaže Bond, a lokalni mediji podsjećaju kako svake godine na Novom Zelandu u okolišu završi gotovo 252.000 tona plastike. Možda je cijela ova priča s ´golom hranom´ samo dobra marketinška akcija novozelandskog lanca supermarketa, no New World na svojim internetskim stranicama ističe da je s početkom ove godine iz svih svojih trgovina izbacio plastične vrećice za jednokratnu upotrebu te poziva kupce da na vrh svojih lista za kupovinu napišu ˝ponesi svoju torbu˝.


Dakako, riječ je o zabrani upotrebe jednokratnih plastičnih vrećica na Novom Zelandu koja stupa na snagu 1. srpnja 2019. godine, no u znak potpore vladinim naporima za zaštitu okoliša New World se požurio s primjenom novog zakona šest mjeseci prije roka.