Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 9° 1
Sutra: 9° 9° 1
17. studenoga 2018.
Novi koncept, nova uprava

Fincantieri i Debeljakov DIV ulaze u "3. maj"? Otkrivamo što donosi plan restrukturiranja Uljanik grupe

Fincantieri i Debeljakov DIV ulaze u "3. maj"? Otkrivamo što donosi plan restrukturiranja Uljanik grupe
Fincantieri i Debeljakov DIV ulaze u "3. maj"? Otkrivamo što donosi plan restrukturiranja Uljanik grupe
Autor:
Objavljeno: 7. studeni 2018. u 13:56 2018-11-07T13:56:00+01:00

Ulaganje Talijana u hrvatsku brodogradnju najizglednija je opcija, s tim da su mnogo više zainteresirani za »3. maj«. Zasad su se iskristalizirale dvije mogućnosti, a u obje se »3. maj« izdvaja iz Uljanika koji bi, ako se za njega ne pronađe partner, mogao završiti u stečaju

ZAGREB Nova uprava Uljanika na čelu s Emilom Bulićem znači i novi koncept restrukturiranja tog posrnulog brodogradilišta, koji je jučer predstavljen ministru gospodarstva Darku Horvatu koji je nakon sastanka kazao da je taj »plan i koncept puno ozbiljniji od svega onoga što su dosad dobivali u Ministarstvo gospodarstva«.

Ministar je pojasnio da novi koncept uključuje i kolege iz »3. maja«, ali da se za razliku od dosadašnjih planova koji su se zasnivali isključivo na Uljanik Grupi, gdje su brodogradilište u Puli i Rijeci bili dio istog procesa, donosi različitu metodologiju eventualnog restrukturiranja za »3. maj« i Uljanik.

– Dosadašnji koncept je bio koncept Grupe, ali restrukturiranje »3. maja« je završeno. Državna pomoć »3. maju« tretirala bi se kao neregularna potpora i to moramo izbjeći. Trebamo jasno identificirati tko je poduzetnik u poteškoćama, a već dosad sam govorio da postoji puno veći interes investitora za brodogradilište u Rijeci, kazao je ministar.

Napomenuo je da bi sljedeći tjedan uprava mogla dovršiti svoj plan, a da će nakon provjere u Ministarstvu gospodarstva i Ministarstvu financija biti poslan Europskoj komisiji na odobrenje bez čega nema restrukturiranja. Na pitanje nije li pomalo neozbiljno da se u Bruxelles šalje treći plan, nakon prvotnog u srpnju, te dorađenog u rujnu, i to u situaciji kad Uljaniku curi vrijeme, Bulić je odgovorio da je »postupak toliko ozbiljan da ne treba brojati što je bilo i koliko je bilo planova«.

– Imamo činjenično stanje koje je vrlo ozbiljno i moramo se prema tome postaviti jednako ozbiljno. U Uljaniku se prvi put provodi restrukturiranje. Odsad moramo gledati prema budućnosti i to nam je primarni cilj, poručio je Bulić

A, osim završetka programa restrukturiranja sljedećeg tjedna predstavnike Vlade i Uljanika, kako doznajemo, očekuju i sastanci s ljudima iz Fincantierija i Smart-Holdinga koji je u vlasništvu Ukrajinca Vladimira Novinskog koji po svemu sudeći dolazi u Zagreb. I jedan i drugi investitor zainteresirani su prvenstveno za preuzimanje »3. maja« s time da je uprava Fincantierija hrvatskoj strani uputila i pismo namjere.

U Ministarstvu gospodarstva ističu da oni naravno nisu odbacili ni strateškog partnera Kermas energiju kojeg je izabrala bivša uprava, ali da odabrani partner treba pokazati je li ulaganjima spremna pratiti restrukturiranje.

Iako je prije bilo kakve odluke Bruxellesa teško govoriti o tome kako bi se situacija mogla rasplesti u slučaju da se dogodi najizglednija opcija, a to je ulaganje Talijana u hrvatsku brodogradnju, iskristalizirale su se, kako doznajemo dvije opcije. Prema jednoj postoji mogućnost da se talijanska tvrtka, u omjeru 50:50, uključi s Vladom u restrukturiranje Uljanika, ali bi ta opcija opet značila izdvajanje »3. maja« kojeg bi preuzeo Fincantieri u suradnji s Brodosplitom, odnosno DIV-om Tomislava Debeljaka. Druga je opcija da Debeljak i Talijani odmah preuzmu izdvojeni »3. maj«, za koji su Talijani više i zainteresirani, no ta bi opcija mogla značiti, ako se ne pronađe partner za Uljanik, stečaj u pulskom škveru kroz koji bi se onda odlučilo o njegovoj sudbini.

Zasad o tome nitko ne želi službeno govoriti, a ministar Horvat je otkrio da se još uvijek razmišlja o završetku gradnje nekih brodova, ako Uljanik uspije prikupiti likvidna sredstva. Čini se da ta opcija uključuje i dodatna državna jamstva kako bi se ti brodovi završili, jer bi to za državni proračun ipak bila povoljnija opcija nego da plati jamstva za kredite i predujmove u cijelosti, a onda pokuša naći kupce za poluizgrađene brodove.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka