Naglašavajući da su imovinsko-pravni problemi oko marina ACI naslijeđeni iz prošlosti, da nisu nikakva novost te da se time zapravo nitko ozbiljnije nije bavio zadnjih 20-ak godina, iz Ministarstva dodaju i da osim neriješnih imovinsko-pravnih odnosa za 20 marina nisu ni proknjiženi objekti u gruntovnici u katastru niti je riješena granica pomorskog dobra
ZAGREB Neriješeni imovinsko-pravni odnosi 20 marina od ukupno njih 22 u sustavu marina ACI ključni je problem u pripremi procesa dokapitalizacije ACI-ja, a rješavanje tih i drugih problema vezanih za te marine je počelo, trajat će vjerojatno duže vrijeme i sve dok se ne riješe neće moći krenuti ni proces dokapitalizacije.
Ističu to uz ostalo danas za Hinu iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture u čijoj je nadležnosti sustav marina ACI odnosno državna tvrtka ACI (Adriatic Club International).
Naglašavajući da su imovinsko-pravni problemi oko marina ACI naslijeđeni iz prošlosti, da nisu nikakva novost te da se time zapravo nitko ozbiljnije nije bavio zadnjih 20-ak godina, iz Ministarstva dodaju i da osim neriješnih imovinsko-pravnih odnosa za 20 marina nisu ni proknjiženi objekti u gruntovnici u katastru niti je riješena granica pomorskog dobra.
Stoga će svi oni koji su zainteresirani za dokapitalizaciju ACI-ja i ulaganje u taj sustav morati pričekati da se to sve sredi, jer tek nakon toga slijedi natječaj ili neka druga forma poziva potencijalnim investitorima za dokapitalizaciju, te nema govora da bilo tko to ‘dobije’ prije toga, ističu iz Ministarstva.
Kažu i da su vrijednost ACI-ja zapravo koncesije koje imaju marine i koje vrijede desetke godina, a za čiju su se dodjelu natječaji raspisivali bez obzira na sve probleme koji postoje oko područja i lokacija na kojima su ACI-jeve marine.
Postupak sređivanja i rješavanja imovinsko-pravnih odnosa i drugih problema ACI-jevih marina je u tijeku, sada su u to uz samu tvrtku ACI uključena i županijska državna odvjetništva, kažu u Ministarstvu poručujući i da je moguće da se to s obzirom na iskustva iz Hrvatske ni ne riješi u cijelosti do kraja mandata ove Vlade.
Podsjećaju da se dokapitalizacija ACI-ja želi provesti s ciljem da se za taj sustav nađe strateški investitor koji će uložiti u te marine bez čega one neće moći podići svoju kvalitetu i potrebnu konkurentnost, a iz tog je razloga i hrvatska Vlada na jednoj od sjednica u prvom dijelu rujna raspravljala o traženju strateškog partnera i dokapitalizaciji ACI-ja.
Tada je i istaknuto da je ACI tvrtka od strateškog državnog interesa te da proces njezine privatizacije i dokapitalizacije neće proći bez potpunog nadzora javnosti, a da će se tražiti nabolje rješenje za državni proračun i hrvatski turizam.
Prema ranijim najavama iz nadležnih ministarstava pomorstva, prometa i infrastrukture te turizma, za ACI se sprema dokapitalizacija kao jedan od mogućih modela investiranja i traženje strateškog partnera, a u travnju ove godine Uprava ACI-ja informirala je da je u procesu finaliziranja uvjeta suradnje s financijskim, pravnim i tehničkim savjetnicima kako bi u što kraćem roku počele aktivnosti vezane za dubinsko snimanje tvrtke, izradu dugoročnog poslovnog plana i procjene vrijednosti ACI-ja.